Pongó Géza, az FRSZ főtitkára ennek kapcsán azt írta: “a szolgálati motorkerékpár nem sokkal a baleset előtt szervizben volt, azt követően a rendőr kifogásolta a gumiabroncsok állapotát”. Ezért írásban is jelezték elöljáróknak, hogy a gumiabroncsok balesetveszélyesek, és kérték, hogy cseréljék ki őket, de ez nem történt meg.
Az FRSZ úgy tudja, hogy a rossz időjárási körülmények miatt is felvetődött a baleset napján, hogy mellőzik a motoros szolgálatot, végül azonban más döntés született. “Mindezen körülményekre figyelemmel az FRSZ azt kéri az ORFK vezetőjétől, hogy független szakértők bevonásával indítson tényfeltáró vizsgálatot a baleset okainak tisztázása és az esetleges parancsnoki felelősség megállapítása érdekében” – áll a közleményben.
Emellett azt kérik a rendőri vezetéstől: haladéktalanul rendeljenek el műszaki felülvizsgálatot valamennyi rendőrmotorra, és munkavédelmi szemlét a motoros járőrök munkavédelmi eszközeinek ellenőrzésére.