Nem kapott vonatot az álmozdonyvezető

Csapdába csalta a MÁV-TRAKCIÓ azt a vasútbarátot, aki korábban többször is mozdonyvezetőnek adta ki magát. A fiatalember azért került a látótérbe, mert a társaság tudomására jutott, hogy már korábban is előfordult, hogy a MÁV hivatalos helyiségeiben megjelent, s ott leadott járművek kulcsához szeretett volna hozzájutni. Videó!

2010. január 21-én, a késő esti órákban a Budapest-Keleti pályaudvar mozdony-felvigyázó helyiségében telefonon érdeklődött egy fiatalember, hogy nincs-e olyan mozdony, amit a szomszédos vasútállomásra kell vinni, mert úgyis arra van dolga, így a jármű eljuttatását el tudja végezni.

Tekintettel arra, hogy ez a jelentkezés teljesen életszerűtlen, és a szolgálati gyakorlattól merőben eltérő volt, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. munkatársainak gyanússá vált a fiatalember.

Az FN.hu információi szerint egy ilyen illegális mozdonyvezetés gyorsan kiderülne, ugyanis tíz nappal előre készülő vezénylés alapján jelölik ki a vezetőket, így nincs „gazdátlan” vonat, a telefonon jelentkezett fiatalember pedig nem szerepelt a szolgálati tervben.

Lapunknak egy valódi mozdonyvezető megerősítette, hogy elviekben elköthető egy vonat, ám a jelzőberendezésekkel és váltókkal teletűzdelt pálya „eléggé kizárja”, hogy komoly balesetet okozzon a megtévedt vonatbarát.

A fiatalember telefonos érdeklődése után a vasutasok úgy döntöttek,hogy a szolgálat-jelentkezési helyre csalják a telefonálót, ezért – csapda állítás céljából – egy mozdonyvezetési feladatot ajánlottak fel neki.

A telefonhívás után nem sokkal a szolgálat-jelentkezési helyen megjelent egy 25 év körüli, jó megjelenésű fiatalember, mozdonyvezető formaruhában. A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. mozdonyvezetők ellenőrzésére feljogosított munkatársa a szolgálati helyen kérte a fiatalember szolgálati okmányait, aki azonban ezekből egyet sem tudott bemutatni.

Mivel a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. munkatársai ezzel megbizonyosodtak arról, hogy az illető az, akit vártak, értesítették a rendőrséget. A fiatalembert ezután a 8. kerületi Rendőrkapitányság rendőrei vették át. A MÁV közlése szerint a Blikk 2010. január 25-i számában megjelent feltételezéssel ellentétben a most elfogott „álmozdonyvezető” vasúti járművet nem vezethetett.