Profitálnak a kis rádiók a frekvenciabotrányból

Helyi rádiókba fektetnek a hirdetők a frekvenciaügy miatti bizonytalan helyzetben - közölték az adók.

Jól jött a kisebb vételkörzetű rádióknak a két országos adó körüli “bizonytalan helyzet” – áll a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) pénteki közleményében.

Mint írják, az utóbbi hetek eseményeinek hatására mind többen rádióznak, köztük olyanok is, akik korábban egyáltalán nem; a régebb óta működő helyi adók ennek hatására reklámbevételüket is növelni tudták. Egy “optimális” átálláshoz hat-nyolc hónapra lett volna szükség, miközben alig három héttel a két országos jogosultság lejárta előtt derült ki, melyik két cég működhet ezeken a frekvenciákon. “A kapkodást pedig nem csak a Neo, illetve a Class FM érzi, de az ügynökségek is, amelyek úgy próbálnak úrrá lenni a kialakult helyzeten, hogy megyeszékhelyeken működő vagy még az ezeknél is kisebb állomásokkal fedik le az egyelőre még ingoványos országos reklámpiacot” – áll a közleményben.

Egy szeptemberi felmérésre hivatkozva azt közlik: az ország 19 megyeszékhelye közül 16-ban helyi rádió vezeti a hallgatottsági versenyt. A napokban a Maximize médiaügynökség és az Nrc piackutató intézet által publikált adatsorra hivatkozva a HEROE azt állítja, hogy a Sláger és a Danubius búcsúja után “a rádióhallgatók harminc százaléka a helyi állomásokhoz vándorolt”.

Címkék: Belföld