Aki segített Obamának bekerülni a történelembe

A világ legbefolyásosabb embere kampányának aligazgatója, Josh Orton is tart előadást a BrandFestiválon, Budapesten

Barack Obama sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy kampánya során tökéletesen használták ki az internet adta lehetőségeket. A 44. amerikai elnök emberei a közösségi oldalakat vették célba, és a választó polgárokat szinte egyenként szólították meg. Így az üzenet hatásfoka jóval nagyobb volt, mint eddig bármelyik „politikai hadjárat” esetében. A new media stratégiának köszönhetően a jelölt azon túl, hogy az előválasztások idején pillanatok alatt több százezer támogatót mozgatott meg, több, mint 2 millió adományt gyűjtött be 200 Dollár alatti adományokból. A jól felépített és sikeres kampány után Obama is úgy véli, a grass-root marketing számára nincsen jobb közeg, mint az internet.

Az akkor még elnökjelölt Obama, nem csak a színpadon, de az interneten is kifejtette nézeteit fontos, kül- és belpolitikai ügyekben és a választók személyre szabott válaszokat kaphattak kérdéseikre „személyesen”az elnökjelölttől. Ennek egyik platformja a My.BarackObama.com oldal volt, ahol a szavazók egymással is kapcsolatba tudtak lépni, a másik a Facebook, ahol a jelölt oldala több, mint egy milliós támogatottsággal büszkélkedhetett.

A kampány során a VOIP technológiát is segítségül hívták, és a támogatók e-mailekben szerveztek bulikat, a még bizonytalan választók meggyőzésére. Országszerte több, mint 4000 ilyen party-t adtak. A jövőre nézve példaértékű esettanulmány lehet ez a gondosan felépített, innovatív kampány.
Marketing Saving szempontjából nagyon fontosak ezek az újítások, hiszen a választók pontosan azt kapták, amit kérnek és egy, a social media kihasználására fordított Dollár sem volt kidobott pénz. Ezzel két díjat is besöpörtek a világ legelismertebb reklámversenyén, a Cannes-i Reklámfesztiválon, ami hatalmas megtiszteltetés, hiszen az elismerésre nem szoktak politikai kampányt jelölni. A zsűri szerint, azonban annak alulról építkező, közösség teremtő mivoltja miatt nem volt kérdéses, hogy ki kapja az arany oroszlánokat. Ebben jelentős szerepe volt Josh Ortonnak a new media kampány aligazgatójának, aki saját tapasztalatit is alapul véve, mint felhasználó és a közösségi oldalak nagy ismerője tudott részt venni a social mediát megcélzó hadjáratban. A végzős joghallgató többek között egy igen népszerű politikai blogot vezet a MyDD.com oldalon, valamint állandó résztvevője több közösségi oldal életének. A social media szakértője korábban executive producer volt Sem Seder és Janeane Garfoalo műsorában, a „The Majority Report”-ban, amit Air America Radio sugárzott.

Josh Orton a BrandFestivalon a Marketing Saving rejtelmeibe avat be minket, hogy minél hatékonyabban tudjuk elérni célcsoportunkat.

Címkék: PR-cikkek