A tervezett tartalékokkal együtt mintegy 15 milliárd forintra becsült felújítási keretet jelentősen meghaladó árajánlatok érkeztek, ezért a fővárosnak további 15 milliárdot kellene előteremtenie.
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes tájékoztatása szerint a hiányzó források pótlására felmerült még néhány el nem kezdődött, európai uniós (EU) támogatású projekt halasztása vagy lemondása. A forráshiány jórészt előteremthető lenne az 1-es és 3-as villamosvonal tervezett felújításának és meghosszabbításának elhagyásával. Ez esetben a főváros megtakaríthatna 10 milliárd forintnyi önrészt, de ezzel egyidejűleg elvesztenének több mint 33 milliárd forint EU-támogatást.
Nézze meg az FN Tudósító (Darksoder) fotóit a Margit híd jelenlegi állapotáról!
A Margit híd alapfelülete több mint ötszöröse a Szabadság hídénak, a munka volumene és vállalási ára is ehhez aránylik. Árfelhajtó tényező lehetett az is, hogy az uniós támogatás igénybevétele miatt szűk a határidő, mivel 2011-ig be kell fejezni a felújítást. Ezt követően ugyanis Budapest gazdasági fejlettsége miatt már nem kaphat EU-támogatást.