Idén végre felújítják a Thököly utat

A tavalyihoz képest másfélszer annyi utat újít fel a főváros. A városvezetés tájékoztatása szerint 2009-ben várhatóan 36 és fél kilométernyi út újul meg, illetve ezen felül újabb 30 kilométer felújítását készítik elő a Fővárosi Önkormányzatnál, igaz, az utóbbi szakaszokon csak 2010-ben kerül sor útépítésre.

36 és fél kilométeren újulnak meg idén a fővárosi kezelésben lévő utak. A Fővárosi Önkormányzat reményei szerint a felújítások gyorsabb közlekedést, kevesebb kátyút és átjárhatóbb Budapestet jelenthetnek majd. A munkák nagy részénél a burkolat felújítását, a korábbi évekhez hasonlóan, az elöregedett közművek felújítása előzi meg. 2009-ben a tervek szerinti 39 útszakasz felújítása két ütemben valósul meg.
A két ütem együttes költsége mintegy 4,4 milliárd forint.

A pontokat érdemes elkerülni

I. ütem

Az I. ütem 20 útszakaszt tartalmaz. A felújításokat végző kivitelező kiválasztására a közbeszerzési eljárás folyamatban van, amely várhatóan 2009. március elején zárul le, így – az időjárás függvényében – az útfelújítási munkálatok tavasszal elkezdődnek, és a tervek szerint nagyobb részük június közepéig befejeződik. Az év elején újulhat meg a Béke út és a Hengermalom utca egy-egy szakasza.

II. ütem

A II. ütembe 19 útszakasz felújítása tartozik, amelyekre a közbeszerzési eljárás előkészítése zajlik. A II. ütem kivitelezési munkálatai várhatóan 2009. június közepétől indulhatnak és a tervek szerint többségük augusztus végéig fejeződik be. A nyáron kerülhet sor a Ferihegyi út és – a budapestiek által évek óta várt – Thököly út felújítására.

Rá sem fogunk ismerni

A Thököly út felújításával kapcsolatban lapunk úgy tudja, hogy a Keleti pályaudvar és a Dózsa György út között készen vannak a közműveket érintő munkák. Ezeket felújításuk mellett, a metró nyomvonala miatt kellett egyébként is mélyebbre áthelyezni.

A jövő Thököly útja a Keleti és a Dózsa György út között egyébként kétszer két sávos marad, ám a város centruma felé eső oldalon végig fásítás kezdődik. A baloldalon pedig a parkoló öblöket alakítanak ki.

A tömegközlekedés az érintett szakaszon, a távlati tervek szerint a metró elkészültével, úgy módosul, hogy megszűnik a „piros” hetes. A „fekete” is csak azért marad meg, mert egyébként nem lenne közvetlen tömegközlekedési kapcsolat a Dózsa György út és a Ferenciek tere között.

A rakparton is dolgoznak

A Podmaniczky Programon kívül folytatódik az Élő Duna projekt részeként megújuló budai alsó rakpart felújítása, ami körülbelül 4 kilométernyi új utat jelent, valamint megkezdődik a Margit híd felújítása is.

Címkék: Belföld