A munkálatokat végző fúrópajzs 116 méter hosszú, 300 tonna, de ehhez még hozzátartozik 280 tonnányi kocsisor is, amely a műszaki hátterét biztosítja a fúrópajzsnak. Ez a szerkezet együtt halad végig az alagút fúrása során.
Az északi fúrópajzs jövő hétfőn indul a Móricz Zsigmond körtérről a Gellért térre, majd innen már a Duna alatt folytatja munkáját, miután a déli fúrópajzs is megérkezett oda. Ez egy kritikus szakasza lesz az építkezésnek, mert néhol a folyó és az alagút között csak két és fél méter a talajtakaró vastagsága.
A szakemberek elé komoly feladatot állít a Gellért téri és a Fővám téri megállókon kívül a Kálvin téri állomás is. Ezen a helyen találkozik majd ugyanis a 2-es és a 4-es metró, amelyek összekötése nem egyszerű kihívás – mondta Olti Ferenc. Míg a megállók átlagos mélysége 16 méter, addig a Gellért és a Fővám téri állomások már 36 méteres mélységben vannak. Itt azért kell olyan mélyre vinni az alagutat, mert a Duna alatt kell elvezetni azt. Ugyancsak problémás az épületek közelsége is, ami nem csak az alagút fúrásánál követel nagyobb figyelmet, hanem a lakókra is tekintettel kell lenniük.
A 4-es metró megépítésének első szakaszában 10 állomás készül el. A beruházás – ha minden a tervek szerint halad – 2013-ban fejeződik be. A metróépítés költsége folyamatosan emelkedik, már túllépte az ötszázmilliárd forintot.