Nem fogok engedni semmiféle boszorkányüldözést, itt bosszúnak nincs helye, itt együttműködésnek van helye – mondta Hiller István. Hozzátette: kiállnak a pedagógusok, a szülők és a diákok mellett egyaránt.
A miniszter azt mondta: az iskola biztonsága harmonikus együttműködést jelent a pedagógusok, a diákok és a szülők között. Azt szeretné, ha Magyarországon az iskolai élet ezt az együttműködést, harmóniát biztosíthatná.
Rossz úton jár
A tárca vezetője kitért arra, hogy az államnak igen komoly feladata van, s fontosnak nevezte az állami szerepvállalás megerősítését az oktatásügyben. Aki azonban azt gondolja, hogy az iskola működését úgy lehet jobbá tenni, hogy 50-70 évvel ezelőtti normákat hoz vissza, az téved, és rossz úton jár.
A biztonságot a miniszter a pedagógusok zavartalan tevékenységének biztosításában látja, abban, hogy a diákok, mint oktató-nevelő műhelyt, elfogadják az iskolát, s mindehhez szülői bizalom is társul.
Uniós probléma
A pszichikai-lelki biztonság mellett ugyanakkor az iskola valamennyi szereplőjét meg kell óvni az olyan külső hatásoktól, amelyek zavarhatják az együttműködést. Ez az unión belül is nagyon komoly probléma – tette hozzá.
A miniszter egy-másfél hónapon belül vár eredményt a bizottságtól. Azt mondta, ha a testület jogszabály-módosítást javasol, áll elébe. Ha úgy gondolják, hogy nem a jogszabály-módosítás, hanem más a megoldás a történtekre, arra is nyitott, ha a kettőt ötvözni javasolják, „azt is beszéljük meg”.
Aggódik a biztos
Szabó Máté országgyűlési biztos közleményében azt írta, növekvő aggodalommal figyeli az iskolai erőszak valamennyi megnyilvánulását, és üdvözöl minden olyan kezdeményezést, amelynek célja a jelenség okainak feltárása, a probléma megoldása, a diákok által – egymással és tanáraikkal szemben – elkövetett erőszakos cselekmények számának csökkentése, az iskolai erőszak megszüntetése.
A biztos támogatja a közéleti személyiségek és civilek “Védjük meg a pedagógusokat! Védjük meg a gyerekeket!” elnevezésű felhívását. Egyetért az Országgyűlés elnökének indítványával, amely arra irányul, hogy az Országgyűlés oktatási bizottsága szakmai és civil szervezet bevonásával vizsgálja meg, miként lehetne javítani a diákoknak az erőszakmentesség értékeivel kapcsolatos nevelésén.
Rendőrségen a kezelhetetlen lány ügye
A rendőrség közigazgatási eljárás keretében vizsgálja, veszélyeztetett-e az a kaposvári diáklány, aki tanáraival és diáktársaival is állandóan konfliktusba keveredett – közölte a kaposvári rendőrkapitányság bűnügyi osztályvezetője. Kemény Gábor tájékoztatása szerint feljelentést senki nem tett az ügyben, így bűnvádi eljárását nem indítottak, ám hétfőn a kapitányságon meghallgatták a diáklányt és törvényes képviselőjét, az apát. Azt vizsgálják, vajon veszélyeztetett-e a kiskorú gyermek, s ha igen, akkor további intézkedést kérnek a megfelelő hatóságoktól, amelyek esetlegesen akár a védelem alá helyezésről is dönthetnek – tette hozzá az osztályvezető.
A 17 éves tanuló durván sértegette, leköpte tanárait, fegyelmezetlenül, kezelhetetlenül viselkedik az iskolában, beleköt diáktársaiba.