Évek óta készül a MÁV Zrt. a személyszállítási üzletág leválasztására. A vezérigazgató, Heinczinger István már több alkalommal is bejelentette, hogy a száz százalékban MÁV-tulajdonú személyszállító vasúttársaság, a MÁV Start Zrt. július 1-jén megkezdi tevékenységét. Ám a vasúti hivatal a napokban mégis azért volt kénytelen hiánypótlásra visszaküldeni a cég működésiengedély-kérelmét, mert máig nem döntötték el, a MÁV-hoz vagy a MÁV Starthoz kerülnek-e a cég mozdonyai.
A vasúttársaság nyilvánvalóan kifutott az időből. Már csak hét munkanapja maradt arra, hogy beszerezze a működési engedélyt a vasúti hatóságtól. Ha ez nem sikerül, rendkívüli helyzet áll elő. Mivel a MÁV Zrt. személyszállítási engedélye június 30-án lejár, jelen állás szerint július 1-jén sem az anyacégnek, sem leányvállalatának nem lesz engedélye – vagyis nem szállíthat utast.
Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elnöke szerint meglehet, hogy a „nagy” MÁV ez esetben megkísérli, hogy működési engedély nélkül dolgozzék addig, amíg nem kapja meg a hatósági áment. „De azt tudni kell – jegyezte meg Antal Dániel –, hogy ezt csak itthon teheti meg, az EU államaiban ragaszkodnak a hatósági engedélyhez.” Ugyancsak problémát jelentenek a balesetek, ha a MÁV járművei nem rendelkeznek megfelelő felelősségbiztosítással.