Kánikula a Combinón: az első baleset

Egy férfi elájult a hőségtől a nagykörúti villamoson. A BKV-nál már keresik a megoldást.

Egy huszonöt év körüli férfi elájult a hőségtől Budapesten. A fekete pólót viselő férfi valószínűleg a nagy meleg és a kiszáradás miatt csuklott össze – értesült lapunk.

Emiatt húsz percen át állt a 4-6-os villamos forgalma, ebben az időben légkondicionált pótlóbuszok igyekeztek az utasokat a körúti dugóban szállítani.

A BKV annak ellenére vásárolt légkondicionálás nélküli villamosokat, hogy nemcsak a Város és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szakemberei, hanem a cég munkatársai közül is többen az utasbarátabb megoldás mellett kardoskodtak. A beruházó cégnél végül mégis úgy döntöttek, hogy a hatalmas ajtófelületekkel rendelkező kocsiszekrényt nem tudnák rendesen lehűteni, illetve a mintegy két tonnás légkondicionáló berendezés az év nagy részében feleslegesen terhelné a szerelvényeket, ezért nem szereltetik be.

A BKV közleménye

A társaság a hőség miatt közleményt adott ki, melyben leszögezik:

A Nagykörúton közlekedő Combino szellőztető berendezése óránként harmincszor, azaz kétpercenként kicseréli a levegőt az utastérben, ablakai visszaverik a fény 40, és a hő 60 százalékát. Jelenleg is folyik a Combinok légcserélő szellőztető-, illetve hűtőberendezéseinek tesztelése.


Később a villamoskocsikat gyártó Siemens-nél felajánlották, hogy utólag beszerelik a mintegy kétmillió forintba kerülő berendezéseket. Ugyan utólag beszerelni nehezebb, de ezért nem számítottak volna fel felárat – tájékoztatta lapunkat korábban Farkas SZilvia, a gyár kommunikációs igazgatója.

A nyár közeledtével a BKV-nál is észrevették, hogy az utasoknak nem tetszik a kocsikban uralkodó nagy meleg. Az Antal Attila vezette cégnél ezért próbaképp néhány villamosra különféle berendezéseket szereltek fel: egyre légcserélőt szereltek, egy másikon dupla ablakfelületeket alakítottak ki (ez a vasúti törvény rendelkezései miatt nem volt lehetséges korábban – mondták a BKV-nál), egy másikon pedig légkondicionálót szereltek az utastér középére. A teszten most azt vizsgálják, hogy melyik a leghatékonyabb módszer az utasok kényelmének fokozására.

Azon a szerelvényen, ahol a baleset volt, nem volt egyik tesztberendezés sem felszerelve.

Címkék: Belföld