Keddig nem jár a villamos a Margit hídon

Keddig kicserélik azt a két oszlopot a Margit hídon, amelyek annyira elöregedtek, hogy egy rutinellenőrzés alkalmával kidőltek a helyükről. A hajnali órákban újabb üzemzavar történt a 4-es és a 6-os villamos vonalán: az Elektromos Művek kezelésében lévő, a villamosvezeték keresztsodronyát is tartó egyik oszlop megdőlt, emiatt le kellett állítani a villamosforgalmat.

A hét végén az Oktogon és a Moszkva tér között villamospótló autóbuszok közlekednek. Donáth Zoltán, a BKV Zrt. Vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a villamosforgalmat hétfőn már a Jászai Mari térig engedik, onnan villamospótló buszok közlekednek a Moszkva térig. Kedd reggelig kijavítják a hibát és lassított forgalom mellett újra elindulhatnak a szerelvények a Margit hídon.

Viszoczky Rezső, a lebonyolító mérnöki feladatokkal megbízott szakértő elmondta, hogy szombat hajnalban – az éjszakai üzemszünet alkalmával – statikai elővizsgálatokat tartottak az ominózus szakaszon, vagyis mesterségesen terhelték a kereszttartó sodronyokat, amikor az egyik oszlop kidőlt és magával rántott egy másikat is. Az oszlopokat nem lehet javítani, azokat cserélni kell – tette hozzá a szakértő.

Schulek János, a FŐMTERV műszaki igazgatója szerint nem lehet tovább halogatni a Margit híd felújítását. Az oszlopokat 1978-ban tették a mai helyükre, azóta nem voltak felújítva. Mint elmondta, ezekben a régi oszlopokban még nincsenek korrózióvédő gyűrűk, amelyek megakadályozhatnák a fém elvékonyodását, vastagságuk így nyolcról egy milliméterre csökkent. Donáth Zoltán az eset másik okának a megnőtt terhelést nevezte meg: az új Combino villamosok felsővezetői háromszor olyan nehezek, mint a régiek, az elöregedett oszlopok és tartókampók egyszerűen nem bírják a súlyt. A híd szerkezetében egyébként semmiféle statikai elváltozás nem történt.

Címkék: Belföld