A magyarok kisebb fogyasztású autót akarnak

A Szonda-Ipsos infokommunikációs kutatásában 1500 fő megkérdezésével arra kereste a választ, hogy kilenc előre meghatározott fejlesztési terület közül Magyarországon melyek a legnépszerűbbek, és bizonyos termékinnovációk közül a válaszadók melyeket preferálnak.



A preferált fejlesztési területek (Forrás: Szonda-Ipsos)

A választások közel fele a kisebb fogyasztású autóra esett, amelyet a televíziózással kapcsolatos fejlesztések követtek: a válaszadók a nagyobb képernyős készülék, illetve a több tévécsatorna iránt mutattak leginkább érdeklődést.

A kutatásból kiderült, hogy a telefóniában már nem a készülékek mérete, hanem a tudása a fontosabb. Ezt erősíti meg, hogy míg videotelefont minden harmadik honfitársunk választana, addig kisebb mobiltelefonra már csak a megkérdezettek egytizede vágyik.

A felmérés rámutat arra is, hogy a válaszadók a műszaki innovációk közül inkább a konkrétabb, kézelfoghatóbb előnyökkel járó fejlesztéseket – például a videotelefont – részesítik előnyben, szemben az olyan kevésbé megfogható fejlesztésekkel, mint a gyorsabb számítógép vagy internetkapcsolat.

A kutatás szerint a középkorúak elsősorban azoknak az eszközöknek a fejlesztését preferálják, amelyeket már eddigi életük során is használtak, a fiatalok ezzel szemben nyitottabbak az új technológia nyújtotta lehetőségekre, melyek szervesen kapcsolódnak az infokommunikációhoz. A gyorsabb internetkapcsolat és a kisebb mobiltelefon-készülék egyértelműen a 30 évnél fiatalabbak számára vonzóbb, míg az eddigi hangalapú telefonhoz képest bővített szolgáltatást nyújtó videotelefon, illetve az intelligens otthon a középkorúak körében népszerűbb. A töréspont láthatóan a 35 éves kor körül van, amely egybeesik egy új életciklus kezdetével.

Címkék: Belföld: Mozaik