Az állampolgárok információs önrendelkezéssel kapcsolatos érzékenységét jelzi az a panaszáradat, ami az áruküldő cégek, a direktmarketing miatt zúdul az adatvédelmi biztos hivatalára – magyarázta az ombudsman, aki szerint az adatvédelmi érzékenység nem köthető egy társadalmi réteghez, státuszhoz. Hajléktalanok is fordulnak adatvédelmi ügyekkel az ombudsmanhoz – tette hozzá.
Ugyanakkor a közérdekű adatok nyilvánosságát jóval kevesebb beadványban firtatják az állampolgárok, és bár nincs országos statisztika arról, hány ilyen jellegű kérelemnek tesznek eleget a különböző állami hivatalok, nem valószínű, hogy ennyire jó a helyzet – vélekedett az adatvédelmi biztos.
Péterfalvi Attila elmondta: a beiktatása óta eltelt három évben körülbelül annyi ügye volt a hivatalnak, mint az előző hat és fél évben, vagyis megduplázódott az adatvédelmi észrevételek száma.