A vételár 90 százalékban készpénzben, a fennmaradó rész kárpótlási jegyben is fizethető. A kárpótlási jegyet a címletérték 174,2 százalékán számolja be az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. A részvénycsomagot ugyan egyben kell megvásárolni, de egy éven belüli részletfizetés is lehetséges. Ebben az esetben a részvények a fizetési ütemezésnek megfelelően kerülnek az új tulajdonoshoz.
Az ajánlatban a részvények vételára mellett a Malév hitelállományának kezelésére vonatkozó terveket és a nemzeti légitársaság státuszra vonatkozó elképzeléseket is ismertetni kell.
A légitársaság többségi tulajdonosa olyan befektető lehet, amely a privatizációs szerződésben, biztosítékkal alátámasztott, kötelezettséget vállal a munkavállalók foglalkoztatására és munkakörülményeinek javítására.
Az ÁPV Rt. múlt heti közleménye szerint az értékelésben 80 százalékos súllyal szerepel a komplex pénzügyi ajánlat. Ennek tartalmaznia kell a légitársaság több mint 30 milliárd forintos hitelállományáért való helytállás módját, az ehhez kapcsolódó biztosítékok jellegét, kiemelt hangsúllyal a tőkeemelés mértékét és ütemezést, valamint a fizetőképesség megőrzését. A pénzügyi ajánlaton belül szerepel a megajánlott vételár nagysága is.
A közlemény szerint az előző kiíráshoz képest változás a befektetők számára, hogy a hitelállományért való helytállás módjának bemutatására kevesebb kötöttséggel kerülhet sor, a pályázók által bemutatandó konstrukciók megítélése pedig nemcsak érvényességi, hanem összehasonlító értékelési alapon történik.
Az elbíráláskor 20 százalékos súllyal szerepel az ajánlattevő legalább öt évre szóló üzleti programja, ennek részeként a nemzeti légitársasági jelleg fenntartására, továbbá a munkavállalók foglalkoztatására vonatkozó elképzelései.
A kedden közzétett privatizációs hirdetményből az is kiderül, hogy 3,5 milliárd forint jegyzett tőkéjű Malév saját tőkéje augusztus 31-én 451,49 millió forint volt. A múlt év végén az auditált saját tőke elérte a 2,65 milliárd forintot. A privatizációs szervezet igazgatóságának múlt heti döntése alapján a légitársaságnak három hónapon belül – az eszközök lehetséges felértékelésével – rendeznie kell a tőkehelyzetet.
A szeptember 7-én kiírt előző, sikertelen privatizációs pályázaton négyen vették meg a tender dokumentumokat és egyetlen ajánlatot adtak be októbr 20-án.
Az egyetlen érvényes, de eredménytelen ajánlat az Aviation Solution Konzorciumé (ASK) volt. A privatizációs szervezet úgy ítélte meg, hogy a pályázó nem tett eleget az elvárt mértékben a Malév privatizációs koncepciójáról szóló kormányhatározaton alapuló pályázati kiírásnak.
Az Aviation Solutions Konzorcium (ASK) másodszor is elindul a Malév privatizációs pályázatán – jelentette be a társaság december közepén, amikor közölte azt is, hogy az előző pályázaton 150 millió forintot ajánlott a magyar nemzeti légitársaságért. Ez egyébként megegyezett az akkori és a mostani pályázat feltételeként szabott bánatpénz összegével.
A Malév privatizációja iránt – még a korábbi tender előtt – nyilvánosan kifejezte érdeklődését a kínai Hainan Airlines, az osztrák Austrian Airlines (AUA) és az izlandi Icelendair tulajdonosa. Sajtóértesülések szerint a tenderdokumentációt megvásárolta a Demján Sándor nevével fémjelzett Euroinvest is.