Magyar Villamos Művek Partner Energiakereskedelmi Rt. közleményéből kiderül, hogy a MVM leányvállalata és a Mol Rt. a napokban aláírta azt a megállapodást, amelynek értelmében 2005. január 1-től 2005 végéig az MVM versenypiaci kereskedő cége szállítja a villamosenergiát a Mol telephelyeinek, amelyek között találhatók olyan kiterjedt ipari komplexumok is, mint például a Mol Rt. százhalombattai kőolajfinomítója, vagy a Tiszai Vegyi Kombinát Rt.
1500 gigawattóra 10 milliárdért
A mintegy 1500 gigawattóra energiamennyiségre (a teljes hazai villamosenergia-felhasználás közel 4 százalékára) szóló megállapodás a hazai versenypiac eddigi legnagyobb volumenű fogyasztói szerződése, értéke jelentősen meghaladja a 10 milliárd forintot.
A Mol-csoport által igényelt villamos teljesítmény megközelíti a 200 megawattot, ez a jelenlegi teljes fogyasztói versenypiac közel egyötödének felel meg. A Mol-csoport legjelentősebb fogyasztói már 2003. július 1-én kiléptek a versenypiacra. A jelenlegi szerződéssel a csoport a közüzemi ellátásnál kedvezőbb feltételekkel jut biztonságos villamosenergia-ellátáshoz, az MVM Partner Rt. pedig tovább erősíti a hazai feljogosított árampiacon kivívott pozícióját.
A kölcsönösen előnyös, teljes ellátás alapú szerződés keretében az MVM Partner Rt. a versenypiaci kockázatok jelentős részét átvállalta a Mol-csoporttól, miközben biztonságos és kedvező árú villamos energiát szolgáltat. A Mol 13 telephelye csatlakozik az MVM Partner Rt. versenypiaci mérlegköréhez, amely hatékonyan csökkenti a kiegyenlítő energia költségeket is.
1,6 milliárdos profit a versenypiacról
Az MVM Partner Energiakereskedelmi Rt. Magyarország nemzeti villamos társaságcsoportjának, az MVM Csoportnak tagvállalata, az anyavállalat Magyar Villamos Művek Rt. versenypiaci energiakereskedelemmel foglalkozó, 100 százalékos tulajdonú leányvállalata.
A társaság 2003. január 1.-én kezdte meg működését és rövid időn belül a magyar liberalizált energiapiac egyik legjelentősebb szereplőjévé vált. A társaság működésének első évében 12 milliárd forint árbevétel mellett 1,6 milliárd forint adózott eredményt ért el.
A Mol és az MVM közötti versenypiaci üzlet már az idén július 1-jén életbe lépő a villamosenergia-piaci liberalizáció tette lehetővé, amikortól is valamennyi nem lakossági fogyasztó számára lehetővé vált, hogy megválassza szolgáltatóját. Ezt a választást a lakossági fogyasztók 2007. július 1-jétől tehetik meg.