Azonnali üzenetküldés vállalatoknál

Az azonnali üzenetküldés használata már nemcsak a chat-függő tinédzserek előjoga. A legfrissebb felmérések szerint az instant messaging az üzleti élet mindennapjaiban is egyre inkább elterjedtté válik.

Az azonnali üzenetküldő szoftverek a jövőben munkacentrikus tartalomelosztó rendszerré fejlődhetnek, s ezek révén a dolgozók a belső és külső tartalmakat egyaránt átadhatják egymásnak. A munkahelyi IM-használók száma nemcsak az IM gyakorlati előnyei, például a spammentesség, a dolgozók elérhetőségének nyomonkövethetősége vagy a többszemélyes konferencia lehetősége miatt növekszik; az idő múlása is ennek a tendenciának kedvez, mivel a mai tinédzserek és a huszonévesek a leendő munkahelyükre is magukkal fogják vinni üzenetküldési szokásaikat.








Amerika: 53-ból 11
A Pew Internet és az American Life legfrissebb kutatásai szerint a munkahelyi instant messaging (IM) felhasználók száma 11 millióra tehető, s ez az amerikai 53 millió IM-felhasználó 21 százaléka. A munkahelyi IM-használók 40 százaléka már most is leginkább a munkatársaival folytat párbeszédet.

Azonnali kérdés


A vállalati IM-termékek épülő piacán új szereplők is megjelentek, például az Effusia Business Messenger és a Jabber, de persze jelen vannak az olyan nagy szereplők is, mint például a Lotus és a Microsoft. A Jabber megoldása testreszabható; hírfigyelőt, MP3 lejátszót vagy bizonyos weboldalakra utaló permanens linkeket is integráltak a szoftverbe.

Az üzleti információszolgáltatók is egyre fontosabbnak tartják az üzenőprogramok felületein való megjelenést, és ennek egy lehetséges módját teszteli a WSJ.com. A cég múlt évben bemutatta az AOL rendszerében használható hír-botot: az AOL-felhasználók, IM-üzenetet küldhetnek „WSJ”-névre a Wall Street Journalnak, hogy megkapják a leggfrissebb híreket, illetve a tőzsdei adatokat. A WSJ az InfiniteAgent rendszert használja a válaszok generálásához, de hasonló szolgáltatást a Conversagent is kínál. Ezeket a botokat elég okossá lehet tenni ahhoz, hogy az IM kérdezők bizonyos specifikus kérdéseire párbeszédszerű, automata válaszokat adjanak.



Új médiummá válhat


A szakemberek szerint az IM folyamatos működése, azonnali és közvetlen válaszai nagy lehetőséget adhatnak az üzleti publicistáknak, akik létfontosságú híreikkel és elemzéseikkel az üzlet vérkeringésében akarnak maradni. Az IM több lehetne, mint e-mailt leváltó technológia: olyan tartalomcserélő médiummá válhatna, amely eddig még nem volt a neten –valós idejű tartalomközlő csatornává, amely minden pillanatban bizonyítja a brand értékét az olvasónak.

Az IM az üzleti újságoknak és hírügynökségeknek is tartogat lehetőségeket: már most számos tartalomszolgáltató használ IM-nevet, s ezen át elérhető a felelős szerkesztő. Egy másik lehetőség az, hogy a kijelölt szerkesztő vagy újságíró naponta bejelentkezik, s a rendszeren keresztül kérdéseket tehet fel a reggeli hírekkel kapcsolatban, utalhat bizonyos linkekre a weboldalon, vagyis egyfajta általános személyi információs ügynökké válhat az olvasók számára.


Spammentes térben



Az e-mail szűrők általában rutinszerűen a szemétbe dobják az olvasók hírleveleit, még akkor is, ha azokra szabályszerűen feliratkoztak; a tartalomszolgáltatóknak azért is lehet vonzó a biztonságos és spammentes IM-tér, mivel megoldást adhat erre. A Return Path antispam szolgáltató cég adatai szerint az engedélyhez kötött levelek 19 százalékát kiszűrik, mielőtt eljuthatnának a feliratkozott felhasználókhoz.

Az egyik nagy tartalomszolgáltató, a CNet hirdetésekben figyelmezteti több millió felhasználóját arra, hogy a spamszűrők használata eltűntetheti a CNet általános kommunikációját adó üzeneteket is. Mint az a CNet direktmarketing közleményéből kiderül, a CNet arra buzdítja az e-mail előfizetőit, hogy a CNetet adják hozzá az e-mail kliensük „megbízható forrás” listájához, hogy a spam-szűrők ne higgyék szemétnek a hírleveleket.

Címkék: archívum