Az új Astra-modell designja sokkal markánsabb, és a stílusa is jóval karakteresebb, mint az eddigi típusoké. Az előző generációhoz képest változás az is, hogy az ötajtós modell a mai divathoz igazodva már nem ferdehátú, hanem sokkal inkább kombis jelleget öltött. Az új Astra azonban nem az egyterűekre emlékeztető kialakítást követi, ehelyett a sportos irányzatot választotta. Ez jól látszik a hosszabbra hagyott orrkialakításon és a szépen ívelt tetővonalon is.
Nagyautós minőség
A finoman kidolgozott karosszéria által keltett benyomás a beszállás után is megmarad. Az átlagosnál körültekintőbb anyagválasztás, a műszerfal puha műanyaga és a Cosmo-felszereltség szépen varrott bőr-szövet kombinációja kifejezetten sportos, érzetre nagyautós utasteret varázsol az Astrába. A szépen megmunkált beltér helykínálata kifejezetten jónak mondható, elöl és hátul is bőséges a hely, ám szélességben jól jönne még néhány centiméter.
Az ideális üléshelyzet könnyen megtalálható, a kormány négy irányban állítható, a vezetőülés pedig a kemény tömés ellenére is kényelmes,
ami a deréktámasz állításával tovább fokozható. A műszerek és kezelőszervek kialakítása tipikusan opeles, immár az Astra is megkapta az egy érintésre hármat villanó indexkart, amely – a Vectráéhoz hasonlóan – hajlamos néha akaratlanul is reflektorra váltani.
A műszeregységet szemügyre véve feltűnik, hogy nincs vízhőmérő, sőt még a hideg üzemmódra figyelmeztető kék jelzőfény sem. Az ízlésesen kialakított műszerfal sajnos csak minimális rakodórekeszeket rejt, így már a mobiltelefon elhelyezése is gondot okoz. A csomagtér viszont 350 literes kapacitású, ámbár nyílása kicsit szűkös.
|
Nyomatékra hangolva
Az általunk tesztelt Astra 1,8 literes, 125 lóerős motorja érezhetően erősebb, mint a 103 lovas 1,6-os, de az igazi sportosság távol áll tőle. Ez az erőforrás kapott helyet a nemrég tesztelt Daewoo Nubirában is, csakhogy ezúttal a motor sokkal inkább az egyenletes nyomatékleadásra van kihegyezve.
Az 1,8-as már egészen alacsony fordulattól finoman, egyenletesen húz, ám a magasabb fordulatot egyáltalán nem szereti. Ilyenkor érezhetően csökken a teljesítmény, nemhiába: ez a motor nem a sportos dinamikáról, sokkal inkább a hétköznapi használatban nyújtott kezes viselkedésről szól. Egy ilyen karakterű motor a mindennapokban nagyon hasznos, hiszen nem kell szétforgatni ahhoz, hogy menjen, az országúti előzéseket pedig különösebb erőlködés nélkül oldja meg.
A váltó könnyen kapcsolható, ám kicsit pontatlan. A jó áttételezés miatt az 1,8-as csak minimálisan fogyaszt többet az 1,6-osnál, menetdinamikája ugyanakkor jóval kedvezőbb.
Precíz futómű
Az Opel mérnökei különösen fontosnak találták, hogy az Astra vezetési élménye tényleg élmény legyen, ráadásul ezt a feladatot valóban kitűnően oldották meg. A nagyon precíz irányítás és a sportosra hangolt, ugyanakkor kellő kényelmet is adó futómű jelenleg a kategória csúcsát képviseli.
A felárért járó menetstabilizáló rendszer is partner az élvezetes autózásban, csak akkor avatkozik közbe, amikor a vezető már megismerhette az autó határait. Az Astra fékrendszerén érződik, hogy jóval nagyobb teljesítményű verziókkal is megbirkózik, így tempósan autózva is biztonságban vagyunk.
Értékelés
Az új Astra remekül sikerült konstrukció, megpróbál rácáfolni a modellt korábban övező sztereotípiákra. Az autó komoly erénye a nagyautós kidolgozás és az ezzel együtt járó csendes, komfortos utastér, amihez hozzájön még a kitűnően hangolt futómű okozta vezetési élmény is.
|
A Cosmo-felszereltség már szinte mindent fontos extrát tartalmaz, alap a négy légzsák, a klíma, az automatikusan kapcsolodó fényszóró és az esőérzékelős ablaktörlő, de van automatikusan sötétedő belsőtükör és a Cosmo- design szerinti fekete bőr-szövet belső borítás.
A tesztautó alapára 4,7 milló forint, 240 ezerrel drágább, mint az 1,6-os verzió. Ezért a pénzért a mindennapokban könnyebben, kényelmesebben használható Astrát kapunk, de ugyanennyiért már a dízelmotor is elérhető.