Az 1,2 milliárd forint értékű építési munkákat kétfordulós közbeszerzési versenytárgyalást követően a Swietelsky-MÁV Hídépítő Konzorcium nyerte el.
A mindössze 90 nap alatt elkészült beruházás jelentőségét növeli, hogy a mérési eredmények alapján a 11-es a legnagyobb forgalmú főútja Magyarországnak – mondta Kovács Ferenc.
A csomópont-átépítés vállalkozói tőke bevonásával valósult meg. Az előkészítés és a lebonyolítás költségeit a társfinanszírozó Metró Kft. vállalta, a területbiztosítás és az építés költségeit a magyar állam (55 százalékos arányban), és a Metró Kft.(45 százalékos arányban) fedezi.
Az átadott beruházás olyan burkolati elemeket is tartalmaz, amelyek az M0-ás körgyűrű csomópontjához tartoznak. A csomópont tervezésénél fontos szempont volt, hogy a 11. számú főút a nagy forgalmú agglomerációs utakkal szemben támasztott elvárásoknak is hosszú távon megfeleljen. Az útszakasz a későbbiekben az M0-áshoz, illetve a tervezett északi Duna-hídhoz kapcsolódva csomópont komplexummá bővül.
A beruházás részeként elkészült töltéshez 105 ezer köbméter földet mozgattak meg, és 8500 négyzetméter aszfaltburkolatot építettek. A csomóponthoz 2500 négyzetméter felületű kerékpárút is kapcsolódik.