Mammut: 4 milliárdos árbevétel, 12 millió látogató – A hatéves üzletház már két nemzetközi elismerést is kapott

A hatodik születésnapját ünneplő Mammut Rt. több mint 4 milliárd forintot meghaladó tavalyi árbevételével Buda első számú bevásárló- és szórakoztató központja lett. A Mammut mára gazdasági és kulturális szempontból is a főváros életének kiemelkedő tényezője: ezt igazolja, hogy 2003-ban már több mint 12 millióan keresték fel.

Naponta 35 – 40.000 fővárosi és vidéki keresi fel Mammutot, amelynek első épülete 1998. augusztus 28-án nyitotta meg kapuit a vásárlók előtt, és amely szeptember 25-én, szombaton nagyszabású ingyenes szabadtéri koncerttel ünnepli hatodik születésnapját. A rendezvényt a bevásárló- és szórakoztató központ második épületének átadásához időzítették. A bővítés nyomán immár 8 szinten, csaknem 106.000 négyzetméteren, 312 üzlet fogadja a látogatókat. Idén novemberben újabb üzlettípussal bővül a Mammut kínálata: egy hamarosan lezáruló fejlesztés eredményeként 4000 m2–en új műszaki áruház nyílik, amely egyben új márkanevet is bevezet hazánkban.

Akik kikapcsolódni jönnek, azok a 13 termes mozi és a 38 vendéglátóhely kínálata mellett a bowling-, valamint fitness-terem, internet-kávézók és egészségközpont nyújtotta lehetőségek közül választhatnak. A Mammut központi fekvése miatt magas az autóval érkező látogatók száma: az évi 1,5 millió autó elhelyezésére 3 parkolóházban 1200 parkolóhely áll rendelkezésre.

A bevásárló- és szórakoztató központot üzemeltető Mammut Rt. árbevétele 2003-ban meghaladta a négymilliárd forintot. A cég több mint 500 millió forintos éves adóbefizetéseiből a helyi adók összege 120 millió forintra rúg. A kerület azonban nem csak az üzletház befizetéseiből profitál: a lakók egyértelműen nyertesei a Mammut ingatlanárak emelkedésére gyakorolt hatásának is. Az üzletház nevéhez fűződik a Fény utcai piac 1998-as felújítása, amely hozzájárult az élhető környezet kialakításához.

Bár csak hatéves a Mammut, már két nemzetközi elismerést is kapott. Az egyik a nemzetközi ingatlanszakma Oscar-díja, vagyis a Nemzetközi Ingatlan Szövetség, a FIABCI, Prix d’Excellence elnevezésű nívódíja, amelyet a minőségi környezetfejlesztésért ítéletek oda a létesítménynek. Azt, hogy a Mammutból fogalom lett, bizonyítja, hogy az idén Superbrand-minősítést is kapott. Az 1995-ben Nagy-Britanniában alapított, mára világszerte közel 30 országban működő nemzetközi program a legismertebb kommunikációs- és marketingszakemberek véleménye alapján ítélte oda a több mint 10.000 magyarországi márkából a Superbrand titulust a Mammutnak.

A Mammut azért is kapta a nemzetközi elismeréseket, mert kulturális rendezvényeivel minőségi közösségi térré, egyfajta élményközponttá és találkozási ponttá vált. Történt ez azért, mert a hagyományos közösségi terek beszűkülésével, eltűnésével párhuzamosan Budapest lakói egyre inkább igényelték a szórakozási lehetőségeket, a kulturális szolgáltatásokat amellett, hogy vásárolhassanak is. Fennállásának hatodik évfordulóján a Mammut büszke arra, hogy fontos szerepet tölt be Buda kulturális életének alakításában, például a Mammut Színház nyári előadásaival, és ugyanígy emlékezetes volt a látogatóknak a Színházi Börze, az Írók Világnapja alkalmából szervezett rendezvény, Foky Ottó bábkiállítása és a HVG címlapkiállítása. Mindezt most megkoronázza az a nagyszabású, ingyenes szabadtéri koncert, amelyet a Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központ szervez Budán, a II. kerületi Lövőház utcában szeptember 25-én, szombaton. Az érdeklődők este fél héttől Carl Orff: Carmina Burana című művét tekinthetik meg 195 énekes, szimfonikus zenész és balett-táncos előadásában.

Címkék: Hírforrás