Az eredménnyel valamennyi hazai hídépítő cég jól jár, a dunaújvárosi híd megépítésére kiírt pályázaton ugyanis a három meghatározó hazai hídépítő vállalkozás tulajdonosai egyetlen konzorciumba tömörülve vettek részt – jegyzi meg az ügylet kapcsán a Népszabadság.
A Dunaúj-Híd Konzorcium (DHK) vezetője, a Vegyépszer Rt. saját hídépítő cégére, a Mahíd Rt.-re támaszkodhatott a versenyben. A konzorcium másik tagja, a tradicionális hidásznak számító Hídépítő Rt. ugyanakkor nemcsak saját tapasztalataira, hanem a Mahíddal közösen megvásárolt Ganz Acélszerkezetek Rt. részvételére is alapozhatott.
A riválisok, Strabag AG és magyar vállalkozása, a Strabag Rt. – melyek nagy folyami hidak építése helyett inkább az autópálya-beruházások háza táján mozognak otthonosan -, valamint a közbeszerzési eljáráson szintén induló Betonút Rt. szakértők szerint legfeljebb német, esetleg szlovák alvállalkozók bevonásával tudtak volna lefaragni hátrányukból.
A konzorcium nyílt, előminősítés közbeszerzési pályázaton nyerte el a munkát. A hidat és a csatlakozó úthálózatot 2006. november 30-ig kell átadni. A híd hossza ártéri hidakkal együtt 1,85 kilométer, a csatlakozó 2-szer 2 sávos autópálya hossza 3,35 kilométer, elkészül még négy műtárgy is.
Tímár Gyula a Vegyépszer elnök-vezérigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: Magyarországon még nem épült ilyen hosszú híd. Az elnök-vezérigazgató megjegyezte, hogy ajánlatuk 5,5 milliárd forinttal volt kedvezőbb mint a versenytársaké.