Az elnök hangsúlyozta: jövőre egyetlen vonalon sem szűnik meg a vasúti személyszállítás, az ésszerűsítés alapvetően az alacsony kihasználtságú, a MÁV-nak jelentős veszteséget okozó, úgynevezett standard távolsági, illetve a regionális vonatokat érinti. A jövő évi menetrend ésszerűsítésére tett javaslat 1,5 milliárd forint azonnali, hosszabb távon pedig 9 milliárd forint költségmegtakarítást eredményezne.
A MÁV Rt. igazgatóságának javaslatáról az alapító dönt. Udvari László hangsúlyozta: jövőre a MÁV Rt. folytatja az elővárosi személyszállítási szolgáltatás fejlesztését. Az erőforrásokat folyamatosan csoportosítják át a minőségi távolsági, a budapesti elővárosi forgalmakra, illetve összességében bővítik az IC-vonati szolgáltatást. Az elnök utalt arra, hogy szándékai szerint 2005-ben a személyszállítás költségének 65 százalékát fedezné az állami térítés, ami a 2004. évi 56 milliárd forint állami költségtérítés 20 milliárd forinttal történő megemelését jelenti. Jelenleg az állami költségtérítés a személyszállítási költség 44 százalékát fedezi.
Vizsy Ferenc, a MÁV Rt. személyszállítási főigazgatója kérdésre válaszolva elmondta, hogy a menetrend racionalizálása a járatok ritkítását, egy-egy kocsi kivételét jelenti. A MÁV-nál naponta 2965 belföldi vonat közlekedik, ami 3656 menetrendi mezőben jelenik meg. Kérdésre válaszolva elhangzott, hogy a menetrend-ésszerűsítés nem érinti majd a szezonális, illetve az ünnepi járatokat.