A lopások számában tíz év óta figyelnek meg csökkenő trendet Németországban. A biztosítási kártérítések összege azonban öt év alatt mégis 43,5 százalékkal nőtt. A fejleményt mégis örvendetesnek tartják a biztosítók, amelyek elsősorban az 1995-ben bevezetett elektronikus indításgátlónak tulajdonítják a kedvező változást.
Mindazonáltal nem mondhatta el magáról minden márka, hogy modelljeit kevésbé lopják, mint az előző évben. Így például az ellopott Skodák száma 75 százalékkal nőtt. A BMW X5-ökből minden harmincadik lopás áldozata lett. Változatlanul magasabb a lopási kockázata egy Audinak vagy Porschénak is, mint egy Daewoo-nak, ami a lopási listák végén tartózkodik a Daihatsu és a Subaru társaságában. A lista elején viszont ott van a Trabant.
Tavaly összesen 31,7 ezer autólopást regisztráltak a németországi biztosítók.