Hazánkban, a többi kelet-közép-európai országhoz hasonlóan, különösen nagy népszerűségnek örvendenek a klasszikus formájú, lépcsőshátú modellek. Az elsősorban családosok által favorizált karosszéria az ötajtós variánsnál lényegesen nagyobb csomagtérrel rendelkezik, ráadásul sokkal elegánsabb is.
A Renault mérnökei a harmonikus külső kialakítására különös gondot fordítottak, így a Mégane limuzin hátsó traktusa remekül illeszkedik a már megszokott Renault-s formákhoz. A kecses vonalak egy hatalmas, 520 literes csomagtartót rejtenek, ami bőségesen elegendő egy négytagú család minden holmijának. Sajnos azonban hiába hatalmas a raktér, a nyílás igen szerényre sikerült, így a dobozok, bútorok szállítása leginkább az utastérben lehetséges.
Pazar belső
Szerencsére itt is bőséges a hely, hiszen a kombihoz hasonlóan a négyajtós verzió is 6 centiméterrel megnövelt tengelytávú padlólemezre épül. Emiatt a hátsó utasok lábtere lényegesen nagyobb, és így a hosszabb távú utazás sem fárasztó. A helykínálat elöl is bőséges, az utastér kellően széles, az ülések franciásan puha tömésűek. Az ideális vezetési pozíció megtalálása gyerekjáték, a kormány nemcsak magasságban, de tengelyirányban is állítható. A gombok, karok, kapcsolók elhelyezése könnyen áttekinthető, egyedül talán a tempomat, illetve a sebességkorlátozó kapcsoló került kicsit szokatlan helyre.
A tesztautó Privilege felszereltségén túl is rengeteg extrát tartalmazott: a bőrülések és a panorámatető miatt az autó enteriőrje leginkább egy prémium kategóriás beltérre emlékeztet. A műszerfal gyakorlatilag megegyezik a Mégane II sorozat többi darabjával, a letisztult design közepes minőségű kicsit kopogós műanyagokból építkezik, de az összeszerelés minőségét, és az illesztéseket nem érheti panasz. A rakodórekeszek tekintetében, talán még mindig a Mégane a kategóriaelső, a kesztyűtartó hatalmas, és mellette számtalan apró rejtekhely, rekesz, zseb található az utasok keze ügyében.
Legjobb motor
|
A 120 lóerős, közös nyomócsöves, változó geometriás turbóval szerelt dízel már a Lagunában is szépen muzsikált, de a kisebb, könnyebb Mégane-t kifejezetten dinamikusan mozgatja. A konkurensekhez képest kicsit alacsonynak számító, 270 Newtonméter nyomaték a valóságban bőven elég szinte bármilyen forgalmi szituációban. Habár 2000 alatt kicsit gyengélkedik az autó, indulásnál mégsem hajlamos lefulladásra.
Tempós haladáshoz érdemes 2200 fölött tartani a fordulatszámot, ami nem okoz különösebb nehézséget, mivel a hatsebességes váltó fokozatkiosztása remek, hatodikban 130-nál csupán 2000-et, de 160-nál is csak 2800-at forog. Emiatt a fogyasztás is nagyon kedvezően alakul, városban kifejezetten sportos autózásnál 9 liter körül fogyaszt, országúton kőkemény nyúzás mellett sem eszik 7-nél többet. A jó hangszigetelés, rezgéscsillapítás miatt csak nagyon kevés zaj szűrődik be az utastérbe, a szélzaj is csak 150 km/órás sebesség körül kezd megjelenni.
Kényelemre hangolva
A Limousine futóműve a korábbi Renault modellekhez képest kicsit keményebbre hangolt, ám még mindig franciásan lágy. A kocsi könnyedén kivasalja a kisebb útegyenetlenségeket, és még az igazán nagy kátyúknál sem jön zavarba.
A lágy futómű ellenére kifejezetten nehéz kihozni a Méganet a sodrából, határhelyzetben is könnyedén uralható, mivel kanyarban inkább az orrát kezdi tolni, de az ilyen igazán sportos stílus nem illik a limuzinhoz. Pedig a motorban rengeteg tartalék van, de a váltón már érződik, hogy nem a gyors váltásokra van kihegyezve. Ha mégis száguldani van kedvünk a menetstabilizáló elektronika (ESP) segít úton tartani az autót, ha ez mégsem sikerülne akkor pedig egy sor biztonsági berendezés nyújt védelmet.
Értékelés
|
A Mégane Limousine jó választás azoknak, akik a hagyományos lépcsőshátú modelleket kedvelik. Az autó hatalmas, és kényelmes beltere egy négytagú családnak éppen ideális, de cégautónak is jó választás.
Az 1,9 dCi motor kedvező fogyasztása és remek menetteljesítménye miatt kétségtelenül a legjobb erőforrás a kínálatból. Ezzel a motorral 4,88 millió az indulóár, de csúcsfelszereltség esetén akár 5,7 millióba is kerülhet. Ezért a pénzért viszont szinte mindent megkapunk, a xenon lámpától kezdve a tempomaton át egészen a bőrkárpitig.