A külföldi autógyártók terveiben mintegy 13 milliárd dolláros befektetés, kapacitásaik megháromszorozása, évi hatmillió gépkocsi gyártása szerepel az évtized végére; az esetleges árháború újabb nyomást gyakorol rájuk, miközben már érzik a kínai szándékot a felhevült gazdasági növekedés lehűtésére.
Az elemzők azonban még ilyen körülmények között is szinte bizonyosak abban, hogy a júniusban 11,7 százalékig is eljutó árcsökkentést végrehajtó. amerikai versenytársa 11 százalékos ármérséklését követni szándékozó Volkswagen AG tovább folytatja az irányzatot, hogy visszaszerezhesse évtizedes elsőségét a kínai piacon.
Az autóárak évek óta csökkennek Kínában, ám a kedvezményeknek újabb fontosságot adott, hogy Peking megpróbálja lassítani a gazdasági növekedést – többek között az autóhitelek korlátozásával, a vásárlási kedv csökkentésével.
Májusban 19,4 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint áprilisban; az irányzat második hónapja tart: elemzők arra számítanak, hogy az eladások 2004-ben csak 20 százalékkal nőnek. 2003-ban csaknem megkétszereződött, kétmillió fölé emelkedett az eladott gépkocsik száma.
A Volkswagen hosszú ideje piacvezető Kínában, miközben a világpiacon közepes szereplőnek számít; 2004-ben tervei szerint 820 ezer gépkocsit kíván értékesíteni, 19 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az idei esztendő első négy hónapjának eredményei alapján a GM-nek 9,7 százalékos részesedése volt a kínai piacon – beleértve minden járművet, a személygépkocsiktól a kamionokig; a Volkswagen részesedése 12,8 százalék volt. A limuzinok piacán továbbra is a Volkswagené a piac egyharmada.
Az AC Nielsen piackutató cég szerint a harmadik helyet a Toyota kínai partnere, a helyi FAW Xiali szerezte meg, nyolc százalékkal.