Míg a Nike már biztos döntősnek érezheti mahát, a konkurens német Adidas cég esetében ez akkor következik be, ha az általuk öltöztetett görög válogatott lesz a döntőben.
A még döntőesélyes Csehország válogatott labdarugóit viszont a Puma látta el felszereléssel. Az eddigi nyilatkozatok szerint az üzleti győzelmet egyelőre az Adidas érzi a magáénak: több mint 1,3 millió darab mezt és 1,2 millió darab más EB-licencterméket adott el eddig az idén.
Az utóbbi táraság idei bevétele már 850 millió euró felett alakul; így nincsenek veszélyben a világ második legnagyobb sportcikk gyártójának 2004-es célkitűzései.
“A foci-üzlet növekedési üteme kétszámjegyű, mintegy 17 százalék” – emelte ki a társaság vezérigazgatója, Herbert Hainer, aki elmondta azt is, hogy egy esztendeje 800 millió euró volt az összehasonlítható érték.
Az Adidas 2004-es előrejelzésében az adózott eredmény 15 százalékos, az árbevétel 3-5 százalékos növekedése szerepelt; ezen értékek elérése immár szinte bizonyosnak látszik.
Az Adidas árfolyama a szerdai kereskedés során kora délutánig 0,48 százalékkal gyengült, jelenleg 98,88 eurón áll; a papír 52 heti minimuma 70,25 euró, maximuma 101,08 euró volt.