A SAS piaci lehetőséget lát a rádiófrekvenciás azonosítási adatok elemzésében

A SAS, az üzleti intelligencia piac vezető vállalata egyedülálló megoldásokat kínál a vállalatoknak a rádiófrekvenciás azonosítási (RFID) adatok és más külső vagy belső forrásból származó adatok rendszerezésére, kezelésére, elemzésére és értelmezésére. A SAS Forum International 2004 rendezvényen a SAS bejelentette, hogy összes megoldása konfigurálható RFID-adatok kezelésére, elemzésére és kiaknázására.

Az RFID-adatok feldolgozásának problémája

Az egyelőre még kevés helyen üzemelő RFID-rendszerek nagy lehetőségeket jelentenek a kiskereskedők, gyártók, külső logisztikai szolgáltatók és más szervezetek számára. Ezek a szervezetek az RFID-adatok elemzésével pontosabban készletezhetnek, növelhetik beszállítói láncuk hatékonyságát, jobban kihasználhatják a vállalati erőforrásokat, javíthatják vevőszolgálatukat és átfogóbb, részletesebb képet alkothatnak belső működésükről.

Mindez azonban nem érinti az alapproblémát. Az RFID-rendszerekben óriási mennyiségű adat fog keletkezik. Az RFID-technológiát egyre szélesebb körben alkalmazó vállalatoknak meg kell oldaniuk a rádiófrekvenciás azonosítási adatok óriási mennyiségének centralizálását és kezelését. Képeseknek kell lenniük arra, hogy óriási adatbázisokban megkülönböztessék a lényeges adatokat a nagy mennyiségű „zajtól”.

A SAS adatkinyerést, -átalakítást és -betöltést (extraction, transformation and load, azaz ETLQ), valamint az adatminőséget biztosító adatkezelési megoldásaival a vállalatok centralizálhatják, rendezhetik és megtisztíthatják rádiófrekvenciás azonosítási és egyéb adataikat. Ezt követően a vállalatok a SAS nagy hatékonyságú prediktív analitikai eszközeivel szétválaszthatják a fontos és a lényegtelen adatokat, felismerhetik a jellegzetességeket és a trendeket, valamint meghatározhatják, mely területeken kell javulást elérniük. Végül a SAS megoldásainak széles kínálata segítségével a szervezetek az RFID-adatok elemzését beépíthetik teljesítménykezelési tevékenységeikbe.

Kiskereskedelmi adatelemzési megoldások és a rádiófrekvenciás azonosítási adatok

Az egyik RFID-kompatibilis megoldás a SASŽ Retail Intelligence Solutions kiskereskedelmi adatelemző csomag, amelynek integrált összetevői megoldást kínálnak a kiskereskedők legégetőbb problémáira. A közelmúltban egy brüsszeli ECR konferencián bejelentett SASŽ Retail Intelligence Solutions segítségével a kiskereskedők jobban megérthetik és megjósolhatják ügyfeleik viselkedését, árucikkeik nettó jövedelmezőségét és több csatornán folytatott akcióik hatékonyságát. Ezen információk alapján a kiskereskedők átfogó és következetes üzleti stratégiákat és teljesítménymérést dolgozhatnak ki és valósíthatnak meg, javíthatják vevőszolgálatukat és maximális jövedelmezőséget érhetnek el.

„A SASŽ Retail Intelligence Solutions megoldáscsomag a SAS többi megoldásához hasonlóan RFID-kompatibilis, és bevezetése után azonnal tudja kezelni az összes RFID-adatot, a beszállítói lánctól a pénztári tranzakciókig” – jelentette ki Jim Davis, a SAS elnök-helyettese. „Az RFID címkéket használó gyártók és kiskereskedők valószínűleg új módon fogják kezelni beszállítói láncukat, és a SAS ebben segíteni kívánja őket vezető üzleti adatelemzési platformjával és arra épülő megoldásaival. A SAS adatelemzési és analitikai szoftvereivel a kiskereskedők, a gyártók és más szervezetek az RFID-adatok óriási tömegét hasznosítható információkká alakíthatják át, fokozva versenyképességüket és piaci sikerüket.”

A SAS Retail Intelligence Solutions megoldáscsomag négy összetevője – a kiskereskedelmi ügyfélelemzést végző SASŽ Customer Insight for Retail, a kiskereskedelmi költségkezelést nyújtó SASŽ Supply Chain Costing for Retail, a kiskereskedelmi marketingkampányok hatékonyságát fokozó SASŽ Promotional Effectiveness for Retail és a SASŽ Strategic Performance Management for Retail kiskereskedelmi teljesítménykezelő megoldás – a SAS adatkezelési és prediktív analitikai szakértelmén és három évtizedes kiskereskedelmi tapasztalatán és sikerein alapul.

A teljes megoldáscsalád lelke a SASŽ Retail Intelligence Architecture, egy „out of the box” összvállalati adatmodell, mely tartalmazza az ügyfelek, a kiskereskedelmi egységek, a beszállítói lánc és a tranzakciók adatait (egészen a raktári cikkszámok szintjéig). A SAS architektúrája csökkenti a bevezetési időt és a projekt kockázatát, és ezáltal gyorsítja a megtérülést.

A SASŽ Retail Intelligence Solutions (http://www.sas.com/industry/retail/ris.html) négy összetevője közül kettő különösen fontos az RFID-adatok szempontjából:

• A SASŽ Supply Chain Costing for Retail korszerű adatkezelést és kifejezetten a kiskereskedelmi igényekhez kifejlesztett költségkezelési módszereket kínál. A kiskereskedők így tiszta pénzügyi képet kapnak beszállítói láncukról, mivel a késztermékek útját a forgalmazó központokon keresztül az üzletekig és a pénztártakig követve egységes módon mérhetik és elemezhetik a beszállítói lánc valódi költségeit és az egyes termékek nettó jövedelmezőségét. Ezzel a megoldással és az RFID-adatok segítségével a kiskereskedők modellezhetik a különböző üzleti helyzeteket, és átláthatják a kereskedelmi és a beszállítói (például készletezési és eszközgazdálkodási) döntések pénzügyi kihatásait. A SASŽ Supply Chain Costing for Retail segítségével a kiskereskedők tényadatok alapján dönthetnek a termékválasztékról, az új termékek bevezetéséről, az akciókról és eseményekről, valamint a beszállítói láncukban végzett változtatásokról.

• A SASŽ Strategic Performance Management for Retail megoldással a kiskereskedők az üzleti stratégiát tevékenységekre fordíthatják le, amelyeket a szervezet egészében gyorsan mérhetnek és figyelhetnek. A megoldás a nagyvállalati mutatószám-rendszer kiskereskedelmi alkalmazásával, a fő teljesítménymutatók használatával, leképezéssel és tudás alapú megjelenítéssel lehetővé teszi a szervezet stratégiájának megfogalmazását. A kiskereskedők a
SASŽ Retail Intelligence Solutions megoldásaival szervezetüknél mindenhol felhasználhatják az üzleti adatelemzést, és olyan stratégiai tervet készíthetnek, amelynek alapján vállalati célokat tűzhetnek ki, figyelhetik a teljesítményt és támogathatják a következetes döntéshozatalt. Ez a teljesítménykezelő rendszer figyelembe tudja venni a vállalat minden területének adatait, többek között az RFID-adatokat és a termékek helyét megadó más adatokat, az ügyféladatokat, valamint a pénzügyi, az idő- és a minőségi adatokat.

Mi az RFID?

A rádiófrekvenciás azonosító adat a vonalkód alternatívája. Az RFID előnye az, hogy az azonosításhoz nem szükséges közvetlen kapcsolat vagy vizuális rálátás. Az RFID-rendszernek három összetevője van: egy antenna, egy adóvevő (e kettő gyakran egyetlen leolvasóban van megvalósítva) és egy transzponder (a címke). A transzpondert az antenna rádiófrekvenciás jele aktiválja. Az aktivált címke adatokat küld vissza az antennának. Az adatok műveletet váltanak ki egy programozható logikai vezérlőben. A művelet lehet egyszerű, például egy kapu kinyitása, de lehet összetett is, például összekapcsolódás egy adatbázissal egy pénzügyi tranzakció végrehajtásához.

A SASŽ9

A március 30-án megjelent SASŽ9 áttörést jelent mind az üzleti adatelemzés, mind a teljesítménymérés terén. A SASŽ9 az előző verzióknál gyorsabb, hatékonyabb és könnyebben alkalmazható. Hatékonyságát a szervezet változó igényeinek figyelembe vétele sem csökkenti. Az új platform a SAS alkalmazásokat összekapcsolva biztosítja azok transzparens együttműködését, és zökkenőmentesen kommunikál más adatforrásokkal és programokkal. A SASŽ9 része az integrált szoftverek széles választékát tartalmazó SASŽ Intelligence Platform, amely minden eddiginél jobb adatintegrálást, könnyen használható üzleti kimutatásokat és páratlan analitikai képességeket biztosít. Továbbfejlesztett integrált optimalizáló és prediktív analitikai funkcionalitása minden más terméknél szorosabban integrált, és segítségével még könnyebben megválaszolhatók a hagyományos üzleti adatelemzéssel nem kezelhető összetett kérdések.

A SAS-ról

A SAS az új generációs üzleti intelligencia szoftverek és intézményi intelligenciát előállító szolgáltatások piacvezető szállítója. Megoldásait több mint 40 000 helyen – köztük a Fortune 500 listán szereplő vállalatok 90 százaléka – hasznosítják a vevőkkel és szállítókkal fenntartott kapcsolatok javítására, jobb, pontosabb és megalapozottabb döntések meghozatalára és a szervezet folyamatos megújítására. A SAS az egyetlen olyan szállító, amely piacvezető adattárház, analitikus és hagyományos üzleti intelligencia alkalmazásainak teljes körű integrálásával nagy adatmennyiségekből tudást állít elő. Ügyfeleink immár több mint 27 éve építenek tudásunk erejére és tudják, mit jelent jelszavunk, a Power to KnowŽ.

Látogasson meg minket a www.sas.com webhelyen.

További információ:

Lengyel Ágnes
SAS Institute Kft.
Tel: 224-2010
E-mail: Agnes.Lengyel@hun.sas.com

Földváry Mónika
Press&Inform
Tel: 470-2054
E-mail: foldvary@pressinform.hu

Címkék: Hírforrás