A projektet az Európai Unió hevesen bírálta, mivel arra 2,3 milliárd euró értékben versenytárgyalás nélkül kapott megbízást az amerikai Bechtel konszern.
Az EU emellett a most tervezett helyett egy másik, Budapestet rövidebb nyomvonalon elérő autópálya építését támogatta inkább. A román és az amerikai vezetés is cáfolta, hogy a Bechtel megbízásának köze volna ahhoz, hogy mintegy cserébe a román vállalatok részt vehetnének az iraki újjáépítésben.
Mind román, mind külföldi környezetvédők is kifogásolják azt, hogy az autópálya környezeti ártalmakat okoz majd egyes érintetlen erdélyi területeken,- a tervet bírálta Charles herceg is, aki védnöke az erdélyi építészeti kultúra és a természet megőrzését célul kitűző egyik alapítványnak.
Eredetileg az autópálya építés ünnepélyes elindítását július 4-re tervezték, ám az eseményt előbbre hozták, az Evenimentul Zilei nevű lap szerint azért, nehogy az esemény befolyásolja a közeli Kolozsvárott rendezendő választást.
A régió lakosai támogatják az építési tervet. Kolozsvárott vasárnap pótválasztást tartanak, és ezen a polgármesteri szék megszerzéséért Nastase szociáldemokrata pártjának jelöltje, Ioan Rus indul Emil Boc, a liberális-demokrata ellenzék jelöltjével szemben.
A Bechtel konszern képviselője közölte, hogy a projektben résztvevő alvállakozókról még nem született döntés.