A bor körülbelül négy éve divatcikk hazánkban. A vendéglátóhelyek tapasztalatai szerint az átlag magyar borfogyasztó szereti a minőségi bort, de bizonytalan a minőség megítélésében. Ezért fontos, hogy az itallapon egy-egy „sztár borász” például Gere Attila, Malya Ernő vagy Tiffán Ede neve szerepeljen a borlapon. Az ő nevük itthon már elég ismerősen cseng ahhoz, hogy a vendég számára biztosítékot jelentsen, nem egy olcsó pancsolmányt, hanem egy kifinomult ízvilágú értékes bort kortyolhat. Érdekes, hogy jobban szereti a vörösbort a magyar, mint a fehéret! Sokan ezt a vörös borok élettani hatásait népszerűsítő kampányoknak tudják be, de az is biztos, hogy a villányi borvidék növekvő népszerűsége is e borok ismertségét növeli.
Hasonló tapasztalatokról számolt be a Raiker Kft. borpiaci menedzsere Benke Zoltán is, aki a budapesti vendéglátóhelyek mindegy felének szállít minőségi borokat. Benke elmondta, hogy sokszor még a vendéglátósok is bizonytalanok abban, milyen bort érdemes tartani, mi az, ami elnyeri a vendégek tetszését. Ezért a cégüknél a területi képviselők nem csak felveszik a rendelést és kiszállíttatják az árút, hanem szaktanácsadóként segítséget nyújtanak a borválaszték kialakításában. Munkájukat szakértő borászok támogatásával végzik így a kereskedő és a vendég is biztos lehet abban, hogy megfelelő minőségű bor kerül az asztalra. Borpalettájukra időről időre felvesznek új, kiváló minőségű borokat készítő, de még nem olyan ismert borászatokat. Céljuk, hogy az ő termékeiket is megismerje és megszeresse a nagyközönség. Az idei első Gasztro Clubban tartott borkóstolón mutatták be például Frittmann János soltvadkerti borász, és a balatonlellei Pócz pincészet borait. A vendéglátósok találkozhattak továbbá Mészáros Pál szekszárdi borász és Simkó Sándor sárospataki bormester boraival is, akiket a jövő nagy reménységeinek tartanak.