Tengerre menedzser!

Néhány év alatt a hazai üzleti élet presztízs-sportja lett a balatoni, de különösen az adriai vitorlázás. A versenyek között jobbára csak a résztvevők vagyonához igazodó nevezési díjak alapján lehet különbséget tenni.

A vitorlázás a honi üzleti életben szinte már kötelező társasági esemény lett. Nem véletlenül. Több szempontból is alkalmas a presztízs-sport szerepének betöltésére. Egyfelől meglehetősen drága, tehát a résztvevők köre szükségképpen exkluzív. Másfelől csapatsport, így nem csupán a cég dolgozóinak összetartozását erősíti, hanem a nem feltétlen sportos alkatú felső vezetésnek is lehetőséget nyújt, hogy az önfeláldozó kollégák sikeréből részesüljenek.






Bankár Kupa

1. Pannónia (CIB Bank)
Weöres Szabolcs (kap.)
Jásdi István
Karvalits Ferenc
Pozsonyi Gábor
Barecz Kristóf
Fináczy Réka
Edvi Illés Attila
Fehérvári Zsolt
Répássy Dávid
2. Irokéz (Raiffeisen Bank)
Lakits Pál (kap.)
Antolik Zsolt
Gosztonyi András
ifj. Gosztonyi András
Pajor Zsolt
Varga József
Keszler László
Gáspár Ferenc
3. Orpheus (KFKI–Concorde)
Jaksity György (kap.)
Kovács János
Surján László
Héjj Balázs
Lőrincz Benedek
Pieke Dénes
Papp Gyula
Dreiszker Vilmos
Kármán Nóra

Nagy bank, nagy hajó, kis víz


Az elmúlt évek alapján igazi presztízsversenynek számít a Bankár Kupa és a Biztosítási Kupa. A bankok, pénzintézetek és a biztosítási cégek komoly csapatokkal képviseltetik magukat a balatoni versenyen.


A komoly szó itt persze nem feltétlenül a professzionális vitorlázó tudást takarja, ezt legfeljebb a hajók kormányosai mondhatják el magukról. Ennél sokkal érdekesebb azonban, hogy a például a néhány napja rendezett Bankár Kupán az abszolút győztes CIB hajóján a legénység soraiban Karvalits Ferenc vezérigazgatót is megtalálhattuk. Igaz, a KFKI-Concorde hajóján Jaksity György, a Tőzsdetanács elnöke forgatta a kormánykereket, némileg rácáfolva az előbbiekre.


A verseny sajátos presztízsjegyeit mutatja, amint az a verseny előtti sajtótájékoztatón is elhangzott, hogy ezen a rendezvényen a legnagyobb hajóosztály képviselteti magát. Mégpedig azért, mert „aki a bank- vagy a biztosítási szakmában eljutott egy szintre Magyarországon, annak telik az 50-es hajóosztályra.” Szerencse, tegyük hozzá, hogy az idén kicsit több a víz a Balatonban, így nem feneklettek meg a „cirkálók”.






VIP-séta

A borsos nevezési díj csak a legénységi szállást és étkezést, a közös WC-t, és a csapatépítő programokat fedezi. A csúcsvezetők VIP-áron és -körülmények között csak az utolsó napon csatlakoznak a kupa résztvevőihez, hogy egy kis hajókázással egybekötött üzleti csúcstalálkozót bonyolítsanak le a horvát tengerparton.

Nagy cég, kis hajó, nagy víz


A honi üzleti élet képviselői korántsem csak a magyar tengeren vitorláznak. Az elmúlt évek fejleménye, hogy a nálunk kissé rövid versenyszezont 1-2 tavaszi és 1 őszi hónappal megtoldják az Adrián. Az idei év egyik leginkább „elit mezőnyűnek” tekinthető „versenye” az október 9-én Splitből rajtoló II. FMC Kupa, melyen a legnagyobb hazai cégek képviseltetik magukat. Olyan nevek sorjáznak majd a reklámfelületeken, mint a Mol, a Hewlett Packard, a Pannon GSM, a KFKI, az ORACLE vagy a K&H Bank.


A horvát vizeken persze szerényebben adják elő magukat a magyar menedzserek. A céges csapatok a jól bevált Bavaria 44-esekkel vitorláznak majd. Ahogy Bátor Bence produkciós vezetőtől megtudtuk, a balatoni Bankár Kupáénál szerényebb hajóválasztást csak részben indokolták költségszempontok, emellett az is a kisebb teljesítményű, de biztonságos túrahajók mellett szólt, hogy a kormányosok ugyan minden csapatban profik lesznek, de a legénység tengeri gyakorlata változó, s hát mégis csak a víz az úr.




Az FCM Kupa persze nem is a kockázatos futamokról szól, inkább lehetőség a céges csapatok összekovácsolására. Ezért nagy hangsúlyt helyeznek a parti és a party-programokra. Lesz főzőverseny – kétszer is -, és persze szárazföldi sportnap, focival, kosárlabdával, tenisszel. Mindezt nem kevés pénzért, hiszen egy-egy 8 személyes hajó nevezési díja másfél millió forint.



Kis pénz, kis hajó, nagy remény


Az adriai vitorlázás persze a kisebb cégeknek is elérhető. Alacsonyabb presztízsű csapatépítő tréningre már akár félmillió forintért is befizetheti egy hétre 8-10 középvezetőjét egy-egy vállalat. Ilyen szolgáltatást tucatnyinál több hazai chartercég hirdet folyamatosan.


Szintén az alacsonyabb árkategóriába tartozott az idén először – természetesen hagyományteremtési céllal – áprilisban megrendezett egyetemi-főiskolás vitorlás verseny. Itt a 6 tagú csapatok már 150 ezer forint körüli áron benevezhettek. Ezt a versenyt persze nem is a nyereség miatt szervezték a rendezők. Bevallott szándékuk a jövő menedzsereinek tengerhez szoktatása volt.

Címkék: archívum