Leiner/Kika június 11-én Kremsben nyitja meg 2000 négyzetméteres, 3000 terméket kínáló áruházát. A következő három évben még további 15-öt akar nyitni Ausztriában, s fokozatosan meg akar jelenni a kelet-európai országokban is. Egy áruház létrehozatala 250.000 euróba kerül, áruházanként átlagosan 2-3 millió euró bevételt várnak.
A koncepció lényege, hogy a legdrágább tételeken – a személyzeten és az áruházak berendezésén – spórolnak: az áruházban csak három eladót alkalmaznak, nem lesz semmiféle dekoráció, s a vevők maguk vehetik le a polcokról az árukat. Ezért a “normális” áruházakhoz képest legalább 10 százalékkal olcsóbban kaphatják meg a bútorokat.
A Möbelix és a Mömax diszkont áruházakat üzemeltető Möbel Lutz igazgatója, Hans Jörg Schelling elmondta: miközben a bútorpiac összességében stagnál, diszkontüzleteik forgalma évente öt százalékkal bővül, s a bevételnek már 27 százalékát adják.
A Lutz folytatja az expanziót Ausztriában és Németországban, erre a következő két évben 20 millió eurót szánnak. Kelet-Európában azonban egyelőre még várnak: egyetlen üzletüket, a csehországi Ceské Budejovicében lévőt tapasztalatszerzés céljából tartják.
Ausztriában a diszkont áruházak összességében a bútorértékesítés 16 százalékát adják, ezt az arányt középtávon 20-22 százalékra tervezik növelni.