“Kelet-Európa egyszeri történelmi esélyt jelent számunkra és az elkövetkező évek növekedésének stratégiai tengelyét képezi” – tette hozzá. Nagy súlyt helyez majd még a Fiat a török, a kínai és a dél-amerikai piac meghódítására is.
“Az európai autógyárakat egyre inkább egymásnak uszítja az évek óta csökkenő kereslet Nyugat-Európában. A többletkapacitás valóságos Damoklész-kardként lebeg az iparág felett. Az európai gyártósorok átlagosan mindössze 75 százalékos kapacitás kihasználással dolgoznak. 2003-ban 14,7 millió autó készült és 14,2 millió kelt el. A Fiat a termelés jövedelmezőségére helyezi a hangsúlyt, de nem erőlteti az eredeti piaci részesedésének a visszaszerzését” – mondta Demel.
A kelet-európai terjeszkedés mottójának az innovációt tekinti a Fiat vezérigazgatója. “Az elkövetkező két év alatt 14 új modellt, illetve modell variációt mutatunk be. A periódus végén a Fiat lesz a legváltozatosabb modellpalettával és a legtöbb új modellel rendelkező európai autógyár”.
Az autógyár az elkövetkező három évben 25 százalékkal növeli kutatási és fejlesztési beruházásait. Nagyobb jelentőséget tulajdonít majd nemzetközi együttműködések kialakítására is. Tervezi egy életmód-terepjáró (SUV) közös fejlesztését és – magyarországi – gyártását a Suzukival. A General Motors amerikai autógyárral ugyanakkor egy magas árfekvésű típus kifejlesztésére készül.