Sajtótájékoztató keretében, számos szlovák szakember részvételével mutatták be Stefan Kassay: A holding típusú cégek marketingstratégiája (kiadó: UNI-SYSTEM E.C., 2003. Nyíregyháza) című négykötetes munkáját.

A bemutatón részt vett dr. Štefan Kassay professzor a szakkönyv írója. A könyvet dr. dr. Bőgel György, a CEU Business School tanára és a Debreceni Egyetem docense és dr. Frantisek Lipták docens, a besztercebányai Bél Mátyás Közgazdasági Egyetem tanára, a Szlovák Vezetéstudományi Szövetség elnöke mutatta be az érdeklődő újságíróknak és szakembereknek.

A könyvesboltokban általában angol és amerikai eredetű vállalatvezetési szakkönyvekkel találkozhatunk. Nos, ez alkalommal másról van szó. A négykötetes, „A holding típusú cégek marketingstratégiája” című művet szlovákiai szerző írta. Szlovákiára pedig érdemes odafigyelni: velünk együtt csatlakozik az Európai Unióhoz, és szinte naponta olvashatunk az újságokban versenyképességi összehasonlításokat, amelyekben egyre jobb helyezést ér el.
A szerző, a magyarul is jól beszélő Štefan Kassay a tudomány és a gyakorlat embere. Egyfelől egyetemi oktató, aki könyveket, jegyzeteket ír, előadásokat tart, konferenciákra jár, otthonosan mozog a szakirodalomban. Másfelől viszont vállalkozó, aki több vállalatot alapított hazájában és külföldön. Könyvét tehát úgy kell olvasni, mint elméleti ismeretek és gyakorlati tapasztalatok figyelemre méltó összegzését.
Nem akármilyen tapasztalatokról van szó: Kassay úr itt él és dolgozik Közép-Kelet-Európában, egyebek között nálunk is, hiszen egyik leányvállalata, az I.D.C. Hungária Rt. termékeivel gyakran találkozhatunk a boltokban. Olyan szerzőről van tehát szó, aki a gyakorlatban is kipróbálja, amiről ír és beszél, méghozzá itt, a mi környezetünkben. Bizonyára nem véletlen, hogy most megjelent könyvéhez dr. Benedek András, írt ajánló sorokat, aki évekig töltötte be a Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság elnöki posztját.
A rendszerváltás után, akárcsak nálunk, Szlovákiában is megjelentek a bonyolult felépítésű, anyavállalatból (holdingból) és leányvállalatokból álló, országhatárokon átnyúló gazdasági társaságok. Várható, hogy az Európai Unióhoz való csatlakozás után még több lesz belőlük. Számos magyar cégnek kell eldöntenie, hogy meg akar-e jelenni, sátrat akar-e verni Szlovákiában, és feltételezhetjük, hogy az ottani vállalatoknál is készülnek már a magyarországi piacra vonatkozó tervek. Tapasztalatainkból tudjuk, hogy egy-egy ilyen vállalati csoportosulást nehéz dolog vezetni, már csak azért is, mert egyszerre kell biztosítani az egész csoport összhangját és a részlegek önállóságát, lehetőséget teremtve az egységes megjelenésre, a gazdaságos működésre és a helyi körülményekhez való alkalmazkodásra.
Štefan Kassay könyve az alkalmazható módszerek, technikák valóságos tárháza. Részletesen, sok példával illusztrálva tárgyalja a gazdasági társulások fejlődésének irányzatait, a vállalati és azon belül a marketingstratégia kérdéseit, a vállalati menedzsment problémáit. A negyedik kötet tulajdonképpen egy vaskos esettanulmány: a szerző az I.D.C. Holding a.s. példáján keresztül mutatja be, hogyan használható az elmélet a gyakorlatban, milyen eredményeket lehet elérni szisztematikus gondolkodással és módszeres megvalósítással. Tanulságos olvasmány vezetőknek és egyetemi hallgatóknak egyaránt.

A négykötetes mű kiskereskedelmi ára: 11.800,-
Kapható a Líra és Lant Kiadó könyvesboltjaiban valamint a kiadónál.

Címkék: Hírforrás