Opel Insignia – csupán koncepció

Sokak meglepetésére az Opel egy luxustanulmányt vitt Frankfurtba. Ám ez a modell– remek technikai megoldásai dacára – is megmarad presztízsnövelő szalonautónak.
Kattintson a képre!

Az Opel igazi meglepetéssel rukkolt elő Frankfurtban, hiszen az autókiállítás előtt gyakorlatilag teljes homály fedte a felsőkategóriás koncepciót. A kocsi bemutatása azért is meglepő, mert a GM Europe vezetői korábban világosan kinyilvánították, hogy az Omega-platformot nem érdemes tovább életben tartani. Szerintük a felsőkategória aljára pozícionált, viszonylag olcsó és a kategóriájához méltatlan minőségű modellnek ugyanis nincs helye a jelenlegi Opel-palettán. Így a teljesen új fejlesztésű Insignia valójában csak az Opel tervezőinek innovatív fantáziáját hivatott demonstrálni.

Lendületes formák

Kattintson a képre!

Az Insignia vonalvezetése egészen újszerű, hiszen a merész ívű tetővonal és az óriási, 21 colos alumíniumkerekek miatt az autó megtestesíti egy sportkupé, egy luxuslimuzin és egy Signumhoz hasonló ötajtós forma sajátosságait. A kocsi formavilága, Opel-viszonylatban szokatlanul merész: lendületes, határozott vonalak és éles kontúrok határolják. A legérdekesebb designrészlet kétségtelenül a rendkívül marcona orrkialakítás, melyben a hatalmas krómozott hűtőmaszk és a legkorszerűbb LED-es fényszórók dominálnak. A karosszéria másik érdekessége a különleges hátsó ajtó, ami gombnyomásra kiemelkedik az oldalsíkból és hátracsúszik, sőt az elsők becsukásakor automatikusan vissza is kúszik a helyére. A megoldásnak köszönhetően nincs B-oszlop, így a beszállás még könnyebbé vált.

Az Opel-tanulmány 4,8 méteres hosszával, és több mint 1,9 méteres szélességével – a méretet tekintve – valahol az E- és az S-osztályú Mercedes között foglal helyet.

Amerikai szív

A hátsókerék-hajtású autó mozgatásáról némi meglepetésre egy tengerentúli legenda gondoskodik. Az 5,7 literes V8-as a Chevrolet Corvette-ből származik. A 344 lóerős small block játszi könnyedséggel mozgatja a méretes luxusgépet. A menetteljesítmények igen meggyőzőek, hiszen a gyorsulás 0-ról 100 km/órára kevesebb mint hat másodpercbe telik, a végsebesség pedig 250 km/óra, természetesen elektronikusan korlátozva.

A kocsi műszaki színvonala rendkívül magas: a mai összes hi-tech berendezés megtalálható benne. Emellett elöl-hátul igényes futóművet kapott, amit ráadásul az Opel mérnökei még egy hidraulikus hasmagasság-szabályozással is megspékeltek. Ez a technika a közeljövőben az utcán is megjelenik, igaz nem az Opelnél, hanem a Cadillac új modelljeinél.

Fejedelmi belső

Kattintson a képre!

A kocsi enteriőrje ultramodern, ennek ellenére remekül megfér benne a polírozott alumínium és króm mellett a legfinomabb bőr és a valódi nemes fa is. Az Insignia utastere alaphelyzetben két különálló ülést kínál hátul, a kocsi ilyenkor négyszemélyesként funkcionál. Ebben a helyzetben a két hátsó ülés közti elválasztó box az utasokat kényezteti: ebben található a szivartartó rekesztől kezdve a pezsgőhűtőn át egészen a beépített DVD-lejátszóig szinte minden.

Kattintson a képre!

Ha öt személy utazna az autóban, akkor sincs gond, hiszen a középső elem egyszerűen hátratolható a csomagtér padlója alá. Sőt szükség esetén luxus szállítóautó is lehet az Insigniából, az ülések lehajtásával ugyanis egy közel egy köbméteres csomagtér is kialakítható.

Mivel az egyértelmű, hogy a kocsi ilyen formában biztosan nem kerül sorozatgyártásba, egyelőre csak annak bemutatására képes, milyennek is képzelnek egy luxusmodellt manapság az Opelnél. Presztízscélokat szolgál tehát, de azt meglehetősen jól teszi.

Címkék: archívum