Porsche 911 Turbo Cabriolet – erősebb, mint valaha

Igazi csemege a kabriók szerelmeseinek: az új Porsche-modell 420 lóereje, brutális fékjei és 300 fölötti végsebessége révén talán a legizgalmasabb nyitott tetős kocsi a világon.

A Porsche idén ünnepli a 911-es sorozat 40 éves születésnapját. A jeles dátum közeledtével egyre több különleges modell lát napvilágot: Ilyen az egyedi festésű 911 GT3 RS vagy a legújabb, és egyben legbrutálisabb 911

kabrió. A német sportkocsigyár közel másfél évtized után szánta rá magát, hogy elkészítse a híres sorozat valaha készült legerősebb nyitott verzióját.


A turbós kabrió már első látásra is különbözik szívómotoros testvéreitől, hiszen hat centivel szélesebb. A szokatlanul bő kerékjáratok miatt a 911-es vadállati erőt sugároz. Ám a formás domborulatokon kívül más is árulkodik arról, hogy ez nem szokványos kabrió. A legszembetűnőbb jelek kétségkívül a hatalmas légbeömlők, mely a hátsó kerekek mögött dolgozó két hatalmas intercoolert táplálják. De természetesen az orrészt is telelyuggatták a tervezők, így a fékekhez is jut levegő bőven.

A tetejétől megfosztott Porsche kellő stabilitása és merevsége érdekében különleges erősítést kapott, ennek köszönhetően ez a jelenlegi legmerevebb nyitott 911-es karosszéria. A rendkívül jó minőségű acélból készített merevítőket a küszöbben és az autó oldalában helyezték el. Ez azonban némi súlytöbbletet jelent a csukott verzióhoz képest.

Legendás boxer

A tömeg növekedés semmiféle gondot nem okoz a stuttgartiak híres hathengeres erőművének. A 911 Turbo Cabriolet a VarioCam Plus változtatható szelepvezérlésnek köszönhetően 420 lóerőt és 560 Nm-es




forgatónyomatékot képes előállítani. Ezekkel a paraméterekkel a kocsi igazi fenevad, mindössze 4,3 másodpercre van szüksége a százas tempó eléréséhez, de a 160-hoz is csak 9,5 kell. A lélegzetelállító száguldásnak csak a 305 km/órás végsebesség szab határt.

A rendkívül kifinomult motorhoz szériában hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik. De természetesen rendelhető a speciálisan a turbómotorhoz fejlesztett, kormányról is kapcsolható, automata Tiptronic S.

Kerámiafékek

A motor pokoli teljesítményét a viszkokuplungos négykerékhajtás juttatja az útra. Ennek köszönhetően a Porsche igazi kezes bárányként viselkedik. Szélsőséges helyzetekben a PSM (Porsche Stability Management) veszi át az uralmat, de az elektronika még ilyenkor is ügyel arra, hogy szükségtelenül ne rontsa a vezetési élményt.

A megfelelő lassulásról az elöl 225/40 ZR18-as, hátul, pedig 295/30 ZR18-as abroncsok mögött rejtőző hatalmas féktárcsák gondoskodnak. Az igazi megszállottak pedig akár PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) versenyfékeket is rendelhetnek, mely rendszer állítólag a létező legjobb.



Klikk a képre!


Full extrás



A kabrió a Porsche hagyományaihoz híven vászontetőt kapott. Az elektrohidraulikus motorokkal mozgatott ponyva 20 másodperc alatt képes záródni, ráadásul akár 50 km/órás sebességig használható. A felszereltséget tekintve a 911 kabrió még mindig az élen jár: széria a szélterelő paraván, a bőrbelső, a klíma, az elektronikus, memóriás ülések, a BOSE hifi és még egy sor kényelmi extra.

A biztonságról automata katapult bukócsövek gondoskodnak, melyek az ülések mögül felpattanva az utasoknak életmentő teret hoznak létre. Szükség esetén speciális oldallégzsákok lépnek működésbe, melyek



lenyitott tető és lehúzott ablakok mellett is tökéletesen védik a testet, a fej, a mellkas és a medence vonalában. Így a fenevad nemcsak veszettül gyors, hanem biztonságos is.

A kocsi értékesítése Nyugat-Európában az ősszel indul. Az ára 140 ezer euró környékén kezdődik.

Címkék: archívum