A napfény ára – kabriókörkép

Nyitott tetővel autózni különleges élmény, legyen szó városi miniről, brutális roadsterről vagy akár 125 milliós álommasináról.

Hazánk nem tartozik a kimondottan kabriós országok közé, hiszen nálunk a tavasz általában igen rövid és változékony, a nyár pedig túl forró. Ennek ellenére egyre több nyitott tetejű kocsi közlekedik útjainkon.

Peugeot 206 CC

Belépő szint

A legolcsóbb kabriót Magyarországon a Smart kínálja. A 3 és fél milliós vételárért azonban csak egy meglehetősen kicsi és kevéssé funkcionális minit adnak. Ezzel szemben a Citroen legújabb modellje, a C3 Pluriel a variabilitás egyik mintaképe. Hiszen nemcsak kabrió vagy spider varázsolható a Lego-autóból, hanem szükség esetén akár pick-up is, és mindezt jóval 4 millió alatt. A kis kategória ásza a Peugeot 206 CC már egy fokkal drágább és elegánsabb. A gyönyörű kupé-kabrió 4,3 milliótól érhető el, de a kétliteres, 138 lóerős csúcsváltozat már 5 milliónál is drágább. Ezért a pénzért kapható a Ford legújabb üdvöskéje a Streetka is, ami mind menettulajdonságaival, mind tetszetős formájával méltó ellenfele a francia bajnoknak.

Opel Speedster

Roadster



A nyitott kétülésesek sorát a világon legtöbbet eladott modellel a Mazda nyitja. Az MX-5 alapverziója már 5 millióért elvihető. Aki többre vágyik az alap 1,6-osnál, annak további 2 millióba kerül az 1,8-as, 140 lóerős változat, amellyel a kis Mazda egy vérbeli sportos hátsókerékhajtásos élményautóvá válik. Hasonló érzést képes nyújtani a Fiat Roadstere, a Barchetta is, mely 6 millió alatti árával kétségkívül jó vétel.

Az igazi élményautókért azonban mélyebbre kell a pénztárcába nyúlni, hiszen mind a Lotus Elise, mind az Opel Speedster árcéduláján tízmilliónál is nagyobb összeg szerepel. Ám ezért cserébe vezetésük színtiszta élvezetet jelent: a teljesen lecsupaszított utcai harcosokban szinte semmilyen extra felszerelés nincs, van viszont lélegzetelállító hat másodpercen belüli gyorsulás, és elképesztő kanyarsebesség.

Honda S2000

Aki a kényelmesebb száguldás híve az ugyanennyiért megkaphat egy másik kuriózumot, a Honda S2000-est. Ennek a kocsinak a motorja pillanatnyilag a legnagyobb literteljesítményű széria-erőmű. Számokkal kifejezve ez 240 lóerőt jelent 2000 köbcentiből. A kocsi ráadásul nemcsak ördögien erős, de igazán tetszetős is.

Az exkluzívabb roadsterek között négy patinás német gyártó verseng, 11 és 17 millió forint között. Az illusztris társaságban megtalálható a kemény tetejű kupéként is funkcionáló Mercedes SLK, a hazánkban gyártott formabontó Audi TT, vagy az idei szezon egyik ásza a BMW Z4, nem is beszélve a legkisebb Porschéról, a Boxsterről. Ezek a kocsik egyaránt az élvonalat képviselik, mind felszereltségben, mind pedig technikában. Közös jellemzőjük a bivalyerős motor és a megkapóan egyedi külső.

Audi A4 Cabrio

Családosoknak

A négyszemélyes kabriókat azoknak készítik, akik az egész családdal meg akarják osztani a szabadság élményét. Ebben a kategóriában az Opel kínálja a legolcsóbb alternatívát valamivel több mint hatmillióért, de van közel 10 milliós turbómotoros szuper Astra Cabrio is.

Az Opelnél nagyobb presztízsű Audi A4 Cabrio kicsivel tízmillió fölött kapható, igaz ennek full-extrás változata már inkább 15 millió. Hasonló árszínvonalon mozognak a vérbeli konkurensek, a BMW 3-as kabrió, és a Mercedes CLK. A bajorok csúcsgépe az M3 kabrió azonban már átlépi a húszmilliós álomhatárt – és akkor a harmincat alulról közelítő CLK 55 AMG-ről még nem is szóltunk.

Ebben a kategóriában szerencsére nemcsak németek vannak, hanem feltűnnek az elfogadhatóbb áru északi szépségek is: a Volvo C70 és a Saab 9-3 Convertible személyében. Ezenkívül fellelhető a piacon egy igazi óriás, az amerikai Chrysler Sebring Cabriolet is.

Húszon túl



Húszmillió felett már csak igazán elit prémiumkategóriás kabriókat találunk. A sort a Toyota luxusmárkája a Lexus nyitja. Az SC 430-as talán a világ egyik legszebb kabriója, és emellett rendkívül gyors is.



Ebben a kategóriában már a brit autóipar is képviselteti magát, méghozzá nem is akármilyen modellel. A Jaguar XK8 remekül ötvözi a szigetországi tradíciót az új kor dinamizmusával, azonban egy ilyen vadmacska tulajdonosának közel 30 milliót kell leszurkolnia új járgányáért.

911 Carrera

Aki ennyi pénzért már kaphatna akár egy klasszikus német sportmodellt is, egyenesen a híres stuttgarti Porsche-gyárból. A 911 Carrera maga a legenda, ez a kocsi mindig is a kategória csúcsát képviselte. Motorja hathengeres boxer, teljesítménye több mint 300 lóerő.

Lóerőhiányban persze a Mercedes SL 55 AMG sem szenved: a nyugati világ egyik státusszimbóluma kereken 500 lóerővel büszkélkedhet. A kocsi egyszerűen maga a tökély, bár az álomszép vonalvezetésnek és a legkorszerűbb technikának megérik az árát: több mint 40 millió forintot kell a kereskedőnél hagynunk érte.

Bentley Azure

Mivel a BMW sem szeretne kimaradni a gigászok csatájából, természetesen megtalálható kínálatában James Bond egykori autója, a Z8 Roadster is. Az alumíniumkarosszériába a müncheniek ezúttal egy 400 lóerős M5-ös motort illesztettek, így aztán érthető a 47 milliós, csillagászati ár.

A csúcstartó pozícióját azonban senki sem fenyegeti: 125 milliós vételárával a Bentley Azure egyszerűen verhetetlen. A brit arisztokrácia krémjének illusztris képviselője laza eleganciával hódíthatja el a pálmát, hiszen az önmaga által megteremtett árkategóriában pillanatnyilag még kihívója sincs hazánkban.

Címkék: archívum