Az oppenheimi székhelyű Deutsche Weininstitut adatai szerint a 2002 áprilisától 2003 márciusáig tartó periódusban a német boripar második legnagyobb megrendelője, az USA piacán 36 százalékkal nőttek az eladások.
Az intézet kimutatta, hogy Nagy-Britanniában a legnagyobb mértékben az édes fehér borok iránt csökkent az érdeklődés. A német bortermelőknek a szárazabb, rizling-borokat kell megismertetniük az angol fogyasztókkal.
Skandinávia térségében a fogyasztók a vörös borok felé fordultak, ami szintén komoly kihívást jelent a németek számára. Az ázsiai piac legfontosabb szereplője, Japán esetében a fogyasztás általános csökkenése a borok piacán is éreztette hatását.
A német borok nyolc legnagyobb piacai: Nagy-Britannia; USA; Hollandia; Japán; Belgium; Kanada; Dánia és Svédország. Az előrejelzések szerint hamarosan a legnagyobb megrendelők klubjához tartozik majd Oroszország és Lengyelország is.
Forrás: www.euro.hu