A Scala 2002. IV. negyedévi és teljes évi eredményei

•A teljes évre vonatkozó részvényenkénti nyereség 11 százalékkal nőtt •A teljes évre vonatkozó egyesített licenc és karbantartási bevétel 8 százalékkal nőtt •A teljes évre vonatkozó összes bevétel 4 százalékkal emelkedett •A nyolcadik egymást követő negyedévben nyereséges a cég

Amszterdam, 2003. február 17.: A 2002. december 31-ével végződő évben elért auditált pénzügyi eredményeit bejelentő Scala Business Solutions bizonyította, hogy azon kevés ERP gyártók egyike, amelyek képesek voltak növelni éves bevételeiket és továbbra is nyereségesek maradtak.

„Az, hogy ebben a nehéz gazdasági időszakban is folyamatosan nyereségesek vagyunk, azt mutatja, hogy kézben tudjuk tartani a költségeket és a cash-flow-t, képesek vagyunk jelentős további beruházásokra a K+F terén és új termékeket tudunk fejleszteni, piacra bocsátani –miközben folymatosan növekszünk és nyereségesek vagyunk” – mondta Mike Burdett vezérigazgató. „Ezen eredmények alapján a Scala alighanem a ma legjobban teljesítő ERP vállalat.”

A 2002-es évben az osztalékfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBITA) 13 százalékkal nőtt, így elérte a 9,7 millió dollárt (2001: 8,6 millió USD). Az éves nettó bevétel 15 százalékkal nőtt, 4,7 millió dollárra (2001: 4,0 millió USD). A részvényenkénti nyereség 11 százalékkal, 0,20 USD-re emelkedett (2001: 0,18 USD).

A 2002-es évben elért teljes bevétel 73,4 millió USD volt, amely 4 százalékos növekedést jelent a 2001-es évhez képest (2001: 70,6 millió USD). A licencbevételek 7 százalékkal, 24,8 millió USD-re csökkentek (2001: 26,6 millió USD), a karbantartási bevételek viszont 23 százalékkal, 31,1 millió USD-re nőttek (2001: 25,3 millió USD). Az egyesített licenc- és karbantartási bevétel 8 százalékkal, 55,9 millió dollárra nőtt (2001: 51,9 millió USD). A konzultációból származó bevétel 3 százalékkal, 17,0 millió dollárra csökkent (2001: 17,5 millió USD).

Az előző év negyedik negyedévében a teljes bevétel 20,2 millió dollár volt, amely nagyjából megegyezik az előző év adott időszakában elért eredménnyel (2001: 20,5 millió USD). A licencbevételek 8 százalékkal, 7,9 millió dollárra csökkentek (2001: 8,5 millió USD), a karbantartási bevételek viszont 18 százalékkal, 8,2 millió dollárra emelkedtek (2001: 7,0 millió USD). Az egyesített licenc és karbantartási bevételek a negyedik negyedévben 4 százalékkal nőttek, összesen 16,1 millió dollárra (2001: 15,5 millió USD). A konzultációs bevételek 17 százalékkal, 4,0 millió dollárra csökkentek (2001: 4,8 millió USD). A negyedik negyedévre vonatkozó EBITA 14 százalékkal, 2,7 millió dollárra csökkent (2001: 3,1 millió USD). A negyedév nettó nyeresége 22 százalékkal, 1,5 millió dollárra csökkent (2001: 2,0 millió USD). A vállalat immáron nyolc egymást követő negyedévben ért el nyereséget.

Az értékcsökkenést és az amortizációt leszámítva, a teljes működési költség 2002-ben 5 százalékkal, 62,8 millió dollárra növekedett (2001: 59,9 millió USD), amely elsősorban a kutatási és fejlesztési költségvetés növeléséből származik. A teljes évre vonatkozó 18,9 millió dollárnyi általános és adminisztrációs költség lényegében szinten maradt (2001: 18,8 millió USD). A vállalat 10,1 millió dolláros működési cash-flow-t realizált 2002-ben, amely az előző éves 8,8 millió dollárhoz képest 15 százalékos emelkedést jelent. Októberben a cég teljes egészében (kamatokkal együtt) visszafizette a Great Plains-től felvett 6,1 millió dolláros kölcsönt, készpénz- és készpénzegyenérték-állománya pedig 2002. december 31-én 13,9 millió dollár volt (2001: 13,7 millió USD).

A K+F erőforrások megkétszerezése a gyorsabb termékfejlesztés érdekében

A vállalat további 2,7 millió dollárt fektetett be kutatási és fejlesztési tevékenységekbe 2002 májusában a termékválaszték erősítése és továbbfejlesztése érdekében. 2000 vége óta a Scala nagyjából megkétszerezte, 200 főre emelte a K+F csoport létszámát a szoftverfejlesztési központban.

iScala: új generációs ERP II szoftver

Tavaly májusban jelentette meg a vállalat az iScala 2.1-et, a világ első célirányosan fejlesztett szabványos kollaboratív ERP szoftverét. Az iScala 2.1 eleve 26 nyelven jelenik meg, ezáltal több mint 140 országban használható saját, nemzeti nyelven. Az iScala vadonatúj, globális ERP II termék, amelyet az alapoktól kezdve átdolgoztak, hogy megfeleljen az egyre növekvő ügyféligényeknek. A Scala megközelítése a konnektivitást és a webes szolgáltatásokat illetően valódi és azonnali előnyöket biztosít az ügyfelek számára: az iScala rendszerek lépésenként vezethetők be, s a felhasználók megtehetik, hogy csak akkor telepítenek új megoldásokat, amikor valóban szükség van rájuk.

„A Scala képes megfelelni a multinacionális vállalatok globális üzleti igényeinek a vállalati szintű megoldások terén, ezáltal felülmúlja a versenytársakat a középpiacon” – jelentette ki Dennis Keeling, a BASDA (Business Application Software Developers Association) vezérigazgatója az Egyesült Királyságban. „Nincs még egy olyan gyártó ebben a piaci szegmensben, amely hasonló globális eléréssel rendelkezne, vagy ilyen mennyiségű szoftverhonosítást kínálna egyetlen szabványos termékben, drága személyre szabás, támogatás és karbantartás nélkül.”

2003 második negyedévében jelenteti meg a vállalat az iScala 2.2-et –10 évre visszamenően ez a termék tartalmazza egyetlen kiadásban a legtöbb új szoftverfunkciót. Az iScala 2.2 a Scalának a konnektivitás és kollaborativitás terén elért technológiai vezető szerepére épül.

Az ügyfelek elégedettségének növelése

A Scala ügyfelei egyre jobban megbíztak a vállalat szoftvereiben és szolgáltatásaiban a 2002-es év során. Az év során elkészült egy közel 2000 ügyfélre kiterjedő felmérés, amely azt mutatta, hogy az összesített elégedettség az elmúlt év során statisztikailag is jelentős mértékben, 4,7 százalékkal növekedett. Burdett meg van róla győződve, hogy a 2002-es számok igazolják, hogy a Scala jó ügyfélszolgáltatási megközelítést választottt. „Az egyre inkább versengő és egyre bizonytalanabb időszakban kiemelkedő jelentősége van egy olyan beszállítónak, amely elkötelezte magát az ügyfelek igényeinek támogatása mellett. Mi elköteleztük magunkat, és az ügyfeleink tudják ezt. A tapasztalt vállalati vezetők mindig is tudták, hogy mindennek az az alapja, hogy az ügyfelek mennyire elégedettek.”

Kitekintés

Burdett szerint a vállalat 2002-es pénzügyi eredményei és átfogó teljesítménye egy szilárd platformot jelez és azt mutatja, hogy a cég jó helyzetben van a konszolidálódó ERP piacon. „A Scala kiváló helyzetben van, hogy kihasználja a konszolidációt” – mondta. „Letisztult elképzelésünk van az iparágról és arról, hogy mit tudunk elérni, az előző év felvásárlásai, illetve a majd három évvel ezelőtti nagyobb átszervezés során szerzett tapasztalataink segítségével. Megbíztuk a Fortis Bankot, hogy segítsen nekünk a lehetőségek felfedezésében.”

A vállalat elvárásai szerint a nettó nyereség a 2003-as év során is növekedni fog negyedévről negyedévre, a cégeknél, a gazdaságban és a politikai környezetekben globálisan uralkodó folyamatos bizonytalanság és kiszámíthatatlanság dacára is. Annak ellenére, hogy ezek a környezetek megnehezítik a piac méretének megbecslését, a vállalat piacrészesedés-növekedésére számít.

2002 fontosabb üzleti eseményei

• 2,2 millió USD értékű iScala 2.1 licencszerződés: Májusban, a Scala egyik legrégebbi globális ügyfele új megrendelést írt alá, hogy kibővítse a cég meglévő licenceit az iScala 2.1 teljeskörű funkcionalitásával A szoftverlicenc-megrendelésen kívül a cég kiegészítő konzultációs szolgáltatásokat is vásárolt.

• 1,1 millió dolláros iScala 2.1 implementációs szerződés egy másik globális ügyféllel: A vezető globális ipari céggel aláírt új szerződés szerint nyolc országban kerül sor implementációra, a cég azon stratégiájának megfelelően, hogy világszerte szabványosítják ERP-rendszereiket: a nagyobb leányvállalatok az SAP, míg a közepes és kisméretűek a Scala rendszerét alkalmazzák. A 400 ezer USD értékű iScala 2.1 szoftverlicenceken kívül az ügyfél támogatási, valamint globális projektmenedzsment-szolgáltatásokat is vásárolt, így a projekt teljes értéke 1,1 millió USD.

• Az iScala 2.1 első orosz implementációja: Szeptemberben egy oroszországi vezető elektronikai kereskedő cég iScala 2.1-et vásárolt, hogy valós idejű integrációt biztosítson az értékesítési pontokkal. A háttériroda és a pultoknál történő események valós idejű összekötésével a cég áttekinthetőbbé és irányíthatóbbá válik.

• Új, lokalizált terméket mutatott be a Scala Brazíliában augusztusban: A Scala legújabb lokalizált rendszere brazil portugál nyelven szolgálja ki a Brazíliában működő cégek egyedi igényeit, valamint tartalmazza az ország egyedi adótörvényeit és könyvelési szabályait.

• OEM szerződés új üzleti intelligencia-eszközökre: A svéd viszonteladó IT Grouppal kötött szerződés az iScala Query Designerre vonatkozik – ez egy versenyképes és egyszerűen használható lekérdező, jelentéskészítő és elemző eszköz iScala 2.1-hez. Az eszköz kifinomult adatkeresési funkciókat egyesít annak érdekében, hogy a felhasználók elemezhessék a vállalat legfontosabb mérőszámait az egyedi tranzakciók részletes átvizsgálásával.

• A Scala csatlakozott a szabványteremtő konzorciumhoz: Októberben a Scala az Open Applications Group vállalati tagjává vált. Az OAG egy 1995-ben alapított, nem nyereségorientált konzorcium, amelynek célja, hogy serkentse az iparágon belüli XML alapú szabványosítást. A szervezet tagjai együttesen az üzleti szoftverek kölcsönös együttműködését megcélzó XML alapú tartalom legnagyobb kibocsátói a világon.

• A Scala globális ügyféltámogatása szakmai akkreditációt nyert: A Scala ügyféltámogatása januárban nyerte el az angliai Institute of IT Training akkreditációját, igazolva az eljárások és az irányítás szigorúságát, illetve a formális ügyfél-visszajelzési folyamatokat.

• 34 százalékkal nőtt a partnerhálózat: A Scala partnerhálózata az év végére több mint 140 partnerből állt. Ez az egész világra kiterjedő hálózat integrációs, értékesítési és üzembe helyezési szolgáltatásokat biztosít az ügyfelek számára több, mint 110 országban.

• Több szerződés a meglévő ügyfelektől: Az év során számos vezető globális Scala ügyfél – többek között például a Georg Fischer, az Osram, a Hyatt International, a Radisson SAS, a Choice Hotels, a LEK, a Barentz, az Arca Systems és a Simtone – bővítette meglévő szoftvereinek körét és igényelt több támogatást.


Előretekintő nyilatkozatok
A vezetőség úgy véli, hogy a jelen sajtóközleményben megfogalmazott állítások némelyike előretekintő nyilatkozatnak tekinthető a Scala Business Solutions NV pénzügyi helyzetére és tevékenységének eredményeire vonatkozóan.
Ezen előretekintő nyilatkozatok a jelenleg rendelkezésre álló versenyhelyzeti, pénzügyi és gazdasági adatokon alapulnak, továbbá a vezetőség megítélésén a jövőbeli eseményeket és a nyilatkozattétel idején ismert üzleti teljesítményt illetően. A tényleges eredmények az előretekintő nyilatkozatokban megfogalmazottaktól eltérhetnek. Az eltérések oka lehet – a teljesség igénye nélkül – az ügyviteli és e-business termékek keresletének változása, a piaci verseny nyomása, a vállalat főbb üzleti partnereinek pénzügyi helyzetében bekövetkező változások, valamint a vállalat jövőbeni képessége termékei és szolgáltatásai továbbfejlesztésére az újonnan felmerülő üzleti igények és technológiai trendek kielégítésében.

A Scala Business Solutions-ről
A Scala Business Solutions kollaboratív ERP szoftvereket fejleszt – amelyek integrálják az Internet technológiát és a tradicionális ERP funkcionalitást –, hogy általuk egyszerűbbé váljék a globális üzleti működés. A Scala segítségével a globálisan működő vállalatok teljesen integrálni tudják valamennyi ERP rendszerüket a világ minden részén leányvállalataik, üzleti részlegeik, illetve a cég központja között, sőt, partnereiket és szállítóikat is bevonhatják. A Scala kollaboratív ERP szoftverei lehetővé teszik a globálisan működő vállalatoknak, hogy megfelelhessenek a magasabb szintű elektronikus üzleti tevékenység követelményeinek, valamint hogy egy szabványos ERP rendszert használjanak hagyományos üzleti tevékenységeik irányítására. Ezáltal mérhető haszonhoz juthatnak az elektronikus kereskedés segítségével, egyedi kereskedési hely vagy globális portál kiépítésével, illetve a beszállítási lánc optimalizálásával.
Európában, Észak-Amerikában és a Távol-Keleten, partneri és kereskedői hálózata segítségével a Scala több mint 30 nyelven a világ több mint 140 országában értékesít szoftvereket és nyújt szolgáltatásokat.
A Scalát jegyzik az amszterdami Euronext tőzsdén (jele: SCALA). 2002. évi árbevétele 73,4 millió amerikai dollár volt (77,8 millió euro).
Tekintse meg a Scala webhelyét a www.scala.net címen, ha sajtóközleményekre, befektetői információkra, céges vagy termékinformációra kíváncsi.
Š2003 Scala Business Solutions NV. Minden jog fenntartva. A Scala logo, a ScalaŽ és az iScalaŽ bejegyzett kereskedelmi védjegyek. Az egyéb márkanevek vagy bejegyzett védjegyek azok tulajdonosainak tulajdonát képezik.

Címkék: Hírforrás