Az Adevarul című román napilap internetes változata nemrégiben rövid hírben számolt be arról, hogy az autóipari beszállító
A cég ügyvezető igazgatója a FigyelőNet kérdésére csak annyit közölt, hogy a Leoni egri leányvállalatát “jelenleg nem érinti” a romániai fejlesztés. A tervezett román és a jelenlegi magyar üzemek tevékenysége között azonban nem kizárhatók az átfedések, a munkabérek színvonala pedig a két országban erősen különbözik. Így Besztercén a gyártás kétségtelenül olcsóbb lehet a külföldi befektető számára, mint Hatvanban vagy Egerben.
Elődjét a középkorban alapították
A Leoni cég elődje egy kisebb nürnbergi műhely, Anthoni Fournier létesítette még a középkorban, 1569-ben. Fournier utódai tovább szaporították a vállalkozásokat, az 1600-as években már három ágra bontották a cég tevékenységét. A huszadik századra elsősorban huzalok és kábelek előállítójaként tevékenykedett a cégcsoport, a világ számos oszágában működtet leányvállalatokat.
Magyarországon 1992-ben kezdte meg a tevékenységét a Leoni Hungaria, amelynek első telephelye és központja Eger. 1997-ben alakult meg Hatvanban a cég második leányvállalata, a kábelművek. Két évvel később az egész Leoni csoportot átszervezik. Külön globális kábelüzletág jön létre, amelyhez a hatvani gyár is csatlakozik, és szintén önálló részleg készíti ezentúl a műszerfalakhoz szükséges szerkezeteket, ehhez a divízióhoz tartozik az egri leányvállalat.
Az Igazságügyi Minisztérium céginformációs szolgálata szerint a Leoni Hungária Kft. legutóbbi mérlegbeszámolóját 1998. december 31-ei zárással adta le. Eszerint a cég árbevétele 87,3 milliárd forint volt (1997-ben még 59,3 milliárd volt a forgalom). A cég adózás előtti eredménye 1998-ban hatmilliárd, adózott eredménye pedig 5,6 milliárd forint volt.