Három Effie a Grey-nek

Három Effie-díjat nyert az első magyarországi Effie-gálán a Grey Worldwide Hungary.

Az Effie (az angol hatékony, ~ság =efficient, efficiency szavakból) a reklámipar legnagyobb presztízsű elismerése: a kreativitást és a marketing célokat egyszerre jutalmazza.
Az Effie-t először az Amerikai Marketing Szövetség (AMA) szervezte meg, és a marketing kommunikáció siekrének jelképe lett azóta világszerte. A reklám-marketing iparág legszélesebb spektrumát képviselő 30 illetve második fordulóban 22 tagú zsüri minden, a versenybe küldött kampányt mérlegre tett, nem egymáshoz, hanem saját kitűzött céljainak teljesítéséhez mérve, s szigorúan a szintén mérhető eremények alapján ítéli oda a díjat. Most összesen 55 kampányt kellett alaposan áttekinteniük a zsüritagoknak.
Az Effie díjat hazánkban az IAA (a Reklám Világszövetség) magyar tagozata és a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége szervezi.

3×3+2

A Vodafone mobiltelefon társaság 2001-ben emlékezetes karácsonyi kampányt folytatott: három hét alatt három naponta futtatta készülékeinek promóciós akcióját. A Grey Worldwide Budapest a célcsoportnak igen hatékonyan és ügyesen csomagolva juttatta el a figyelemfelkeltő üzenetet: a mikulásnak öltözött Boros- Bochkor médiasztár páros “hozta az üzenetet” folytatásos szkeccs-sorozatukban. Ez az eredetileg tervezettnél jóval nagyobb eladást, rekordot eredményezett a Vodafonnál, amit a magyar Effie-zsüri bronz díjjal jutalmazott a Grey Worldwide Hungarynek.

A tisztaság bronz eredmény

A GlaxoSmithKline intim mosakodógélje, a Lactacyd Femina olyan kampányban szerepelt, melynek az intim higiénia piac hazai megteremtése, a fogyasztók nevelése, új szokások kialakítása is célja volt. Ahhoz, hogy széles vásárlói réteget érjen el, alkalmaztak televíziós és sajtó-hirdetést, a kipróbálást is ösztönözték, eseményeket szerveztek, eladáshelyi reklámokat raktak ki. A Grey Worldwide Hungary ügynökség szervezte Lactacyd Femina kampány bronz Effie-díjat kapott.

Arany a pihenés

Az “alvásszakértő” Cardo gyár matracait már a korábban futó kampány bevezette, de hosszú távon is “rögzíteni” kívánták, hogy a leendő fogyasztók az egészséges alváshoz kapcsolják a Cardo nevét. Ugyanakkor magas eladási eredményeit fenn szerette volna tartani a vállalat, mi több, vezető piaci szerepre tört. Mindezt kiemelkedő kreatív és rendkívül célzott média-stratégiával sikerült elérni, az 52 százalékos növekedést 2000-ben 30 százalékos követte, s a közös munka az ügynökségnek, a Grey Worldwide Hungarynek (www.grey.hu) is arany Effie-díjat jelentett.

Címkék: Hírforrás