Aukció és beszerzés elektronikusan – Ariba elektronikus beszerzési rendszer az LLP Budapesttől

Budapest, 2002. október 16. - A vállalatok saját beszerzéseiket, szállítóik kiválasztását kényelmesen és a legkorszerűbb módszerrel, vagyis elektronikusan is megoldhatják.

Erre született meg az amerikai Ariba Corporation e-aukciós (Ariba Sourcing) és e-beszerzési (Ariba Buyer) megoldása. Tapasztalatok szerint az e-aukción keresztüli beszerzések akár 10-50%-os megtakarítással is járhatnak aukciónként. A termékeket a kelet- és közép-európai régióban forgalmazó LLP Csoport budapesti irodájának képviselője az elektronikus beszerzések és -aukciók gyakorlati alkalmazásáról és hasznáról október 17-én, szemináriumon számol be.

Számtalan elektronikus megoldás látott napvilágot az elmúlt időszakban az aukciók mintájára, amelyet a vállalatok saját beszerzéseik árversenyeztetésére elektronikusan használnak. Hogy miért? A válasz egyszerű: mert míg az igazi aukcióknál az a cél, hogy az árverésre kerülő tárgy minél magasabb összegért keljen el, addig az elektronikusan aukciót hirdető vállalat az általa beszerzendő áruhoz, szolgáltatáshoz jelentősebb megtakarítás reményében, a lehető legalacsonyabb áron akar hozzájutni.

Hogyan működik a gyakorlatban az elektronikus aukció?
Az Ariba Sourcing a forráskutatás színhelyévé az Internetet teszi, vagyis a beszállítókat elektronikus úton éri el. A beszerzési igény felmerülésétől az aukció lebonyolításáig a folyamat általában két hétnél nem tart tovább, de ez mindig függ a beszerzés bonyolultságától. A folyamat úgy zajlik, hogy az elektronikus aukciót alkalmazó tenderkiíró vállalat egy általa meghatározott termék vagy szolgáltatás beszerzésére zártkörű online elektronikus aukciót alkalmaz, amire a felkért szállítók egy regisztrációs lap kitöltésével jelentkezhetnek.
Az aukciót a tenderkiíró vállalat egy bizonyos napra, általában 60 percesre hirdeti meg, ahol a cégek virtuális ajánlatot tehetnek. Az árak természetesen egyre csökkennek, hiszen a cégek nyerni szeretnének a tenderen. A “versenyzők” folyamatosan láthatják egymás ajánlatait (bár egymást nem ismerik); áraikat mindaddig módosíthatják, amíg számukra az még “tűréshatáron belül marad”, de legfeljebb az aukció végégig. A licitálás után a tenderkiíró értékeli az ajánlatokat – ahol az árak meghatározóak, de figyelembe kell vennie egyéb feltételeket is (fizetési kondíciók, mennyiségi kedvezmények, stb.) -, majd a rendszer segítségével értesíti az aukcióban részt vevő vállalatokat az eredményről.

“Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy azon cégek, akik e-aukción keresztül bonyolítják le beszerzésüket, 10-50% megtakarítással is számolhatnak aukciónként. Általában elmondható, hogy a beszerzések kb. 50-70%-a vihető aukcióra, továbbá az alkalmazás már a harmadik vagy negyedik aukció után megtérül.” – teszi hozzá Szerényi Hermina, az LLP Budapest Ariba e-kereskedelmi tanácsadója.

És az Ariba e-beszerzéséről…
A fáradságos, bizonylat-alapú beszerzési folyamatok és az időigényes bevásárlások az egész vállalatnál lassítják az üzleti folyamatokat, emellett pedig fölösleges és ellenőrizetlen kiadásokat is jelentenek. Erre hozta létre az Ariba elektronikus beszerzési megoldását, az Ariba Buyer-t, amely a beszerzés folyamatát az Internetre tereli. A rendszer támogatja és automatizálja a bevásárlás teljes folyamatát – az ajánlatkéréstől a fizetésig -, így lehetővé válik a tranzakciós költségek csökkentése, valamint a partneri kapcsolatok javítása révén az eredményesség növelése.
Az Ariba Buyer előnye még, hogy a felhasználók számára nincs szükség külön oktatásra, valamint a vállalatok gyorsan hozzáférhetnek az Ariba kereskedelmi szolgáltatási hálózatához (Commerce Service Network – CSN) tartozó több mint 30 ezer forgalmazó adataihoz.
A világon a nagyobb cégek között már elterjedt az elektronikus megoldások használata, a 100 legjelentősebb amerikai cég 50%-a ma már az Ariba valamelyik megoldását használja.

Az LLP Budapest Kft. október 17-én tart előadást az Ariba elektronikus aukcióról és elektronikus beszerzésről a Sun MicroSystems Kft., az Avnet Kft. és üzleti partnereik közös rendezvényén, a Thermál Hotel Héliában. Az LLP Budapest az Ariba e-kereskedelmi megoldások egyedüli képviselője Kelet-közép Európában, első referenciája pedig a cseh Oskar telefontársaság. A szemináriumon részt vesz Slavomir Hrinko, az LLP Csoport Ariba üzletfejlesztési menedzsere is.

Az LLP Csoportról:
Az LLP Csoport 1992-ben alakult meg Prágában, napjainkra pedig vezető szerepet vívott ki az üzleti és pénzügyi szoftvermegoldások képviselete terén Közép- és Kelet Európában. Az LLP kínálatában szerepel a SunSystems ERP megoldása, a Pivotal CRM rendszere, a time@work idő- és költségnyilvántartó szoftver, a Fourth Shift termelésirányító megoldása, illetve az Ariba B2B elektronikus kereskedelmi rendszere. Az LLP 1995-ben kezdte meg kelet-európai terjeszkedését, melynek eredményeként ma már – a prágai mellett – Budapesten, Bukarestben, Pozsonyban, Szófiában, Varsóban és Zágrábban vannak irodái. Az LLP Csoport a világ számos országában vezet projekteket, így többek között Belgiumban, Olaszországban, Egyiptomban, Venezuelában, Japánban, az Egyesült Államokban és Kanadában.
Az LLP Csoport ügyfélköre az üzleti élet különböző területein tevékenykedő cégekből kerül ki, a petrolkémiai ipartól a szállodákon és gyógyszergyárakon keresztül a televízió-állomásokig. Ügyfelei között megtalálható például a BP, a GlaxoSmithKline, a Johnson & Johnson, a Mirato, a Roche, a KPMG, a UPS és a Duna Szálloda Rt.

További információk:

LLP Budapest Kft. – Paul Brigitta
Tel.: 412-2400, Fax: 412-2401
E-mail: Brigitta.Paul@llpgroup.com
Web: www.llpgroup.com

Címkék: Hírforrás