A Pilsner Urquell vezető import sörmárkává vált

Átvette a vezető szerepet a Pilsner Urquell a hazai import sörmárkák piacán.

A cseh sör értékesítése az év első hat hónapjában 137 százalékkal haladta meg a tavalyi első félév eredményét. Az idén 160. születésnapját ünneplő eredeti pilseni sör a csehországi piacokon kívül 30 százalékos értékesítési többletet regisztrálhatott tavaly, s ezzel felülmúlta a legoptimistább értékesítési célokat is. Ezzel az eredeti aranysör töretlenül halad azon cél felé, hogy 2010-re a világ top öt sörmárkája közé kerüljön.

Új növekedési pályára lépett a világ elsőszámú aranysöre, a Pilsner Urquell. Az eredeti pilseni sört előállító Plzensky Prazdoj, Csehország vezető sörgyára 1999-ben került a világ egyik legnagyobb sörgyártó vállalkozása, az SAB-csoport érdekeltségébe. Annak ellenére, hogy a tavalyi esztendőben a termék csupán a második évét “élte” a vállalatcsoport berkein belül, összesen 30 százalékos forgalombővülést ért el Csehországon kívül. Ez többek között annak köszönhető, hogy az Amerikai Egyesült Államokban is egyre népszerűbb az eredeti aranysör. A tengerentúlon 54 százalékkal, 112 ezer hektoliterre nőtt a pilseni sörből eladott mennyiség, amely így 7-10 százalékkal előzi meg a Heineken márkát.
“A növekvő eredmények mellett rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az amerikai sörpiac vezető szaklapja, az Impact magazin “hot brand”-dé nyilvánította a Pilsner Urquellt” – nyilatkozta Zappe Dávid, a Pilsner Urquell hazai márkamenedzsere. Hozzátette, az eredeti aranysör számára komoly lehetőséget jelent az SAB és az észak-amerikai Miller fúziója, amely révén sokkal hatékonyabban jelenhet meg ez a márka is az ottani sörpiacon. A Pilsner Urquell forgalombővülése az európai piacokon is megfigyelhető. Németországban például 25 százalékkal nőtt az értékesítési volumen, míg Lengyelországban mára már a legkelendőbb import sör. A Pilsner Urquell Magyarországon is jól ismert a fogyasztók körében, az úgynevezett segített márkaismertség (prompted brand awareness) 40 százalékos. Ez a kiváló eredmény nem meglepetés, hiszen a Pilsner Urquell régóta kedvence a hazai ínyenc sörbarátoknak is.
“A Dreher Sörgyárak Rt. 2001 elején vette át a forgalmazást, az azóta eltelt másfél év fényesen bizonyítja a termékben rejlő lehetőségeket. A Pilsner Urquell 2002. január-júliusi forgalma hektoliterben számolva 137 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakának értékesítését, így magasan a legnagyobb volumenű import márka hazánkban. A hatalmas forgalomnövekedés egyik oka, a kitűnő minőség és a kedvező fogyasztói fogadtatás mellett a disztribúciónövekedés, a Dreher Sörgyárak Rt. értékesítési csapatának ereje a siker egyik garanciája. Szintén fontos tényező a márka magyarországi sikerében, hogy import sörként egyedülálló módon, 2002 eleje óta, mind a 0,5 literes, mind a 0,33 literes palack visszaváltható, ami versenyképesebb árazást tesz lehetővé” – tette hozzá Zappe Dávid.
A Pilsner Urquell “újkori” sikere egyrészt az egységes globális stratégiában rejlik, amely világszerte meghatározza a Pilsner Urquell árazásának, disztribúciójának, csomagolásának és kommunikációjának irányvonalát. Másrészt a cseh sör általános ismertsége és elismertsége, a termék kiváló minősége, tradíciója és a neve utolérhetetlen pluszt ad a márkaképhez. A globális stratégia alapüzenete: “inspiráló eredetiség”. Ez az üzenet arra a tényre épít, hogy a Pilsner Urquell 1842-es megszületése áttörést jelentett a sörgyártásban, és ezt a teljesítményt azóta sem sikerült felülmúlni, noha sokan próbálják a mai napig utánozni az eredeti pilseni sört. A márka 160. születésnapjára a SABMiller plc ezt a szellemiségét felidéző, nagyszabású fesztivált szervez Plzenben október első hétvégéjén, ahol a résztvevők egy valódi időutazáson vehetnek részt, amely bemutatja a legérdekesebb sörfőző hagyományokat, a sörgyár hajdani és mai működését.

Címkék: Hírforrás