Rekord nagyságú növekedés 2002-ben:

A Merloni Elettrodomestici a 2002-es év első félévében is fenntartja növekedési ütemét.

Bár számos gyártó céget hátrányosan érint, hogy a fehéráruk iránti kereslet Európában még mindig erőtlen (-0,4%), a Merloni Elettrodomestici újabb rekord-negyedévet könyvelhet el. 2002 első félévét 23%-os forgalomnövekedéssel zárta a 2001. évhez képest; a bruttó üzemi árrés 39%-kal, az üzemi eredmény 54%-kal, az adózás előtti nyereség 91%-kal növekedett.

“Forgalom- és profitnövekedésünk az ágazat legjobb eredményei közé tartozik, és jelzi, hogy stabil szervezettel, jelentős befektetésekkel és jó innovációs képességgel rendelkezünk”- nyilatkozta Vittorio Merloni.

Az igazgatótanács mai milánói ülésén jóváhagyta a második negyedéves eredményeket. A jelentésben a konszolidált rovatban már feltüntették a GDA (Hotpoint márka) azon 50%-ára vonatkozó adatait is, mely a Merloni Elettrodomestici birtokát képezi. Az ülés emellett áttekintette az első félévi előzetes eredményeket is.

A legfontosabb 2002 első féléves adatok

A forgalom 1,108 millió euróra emelkedett, amely 23%-os növekedést jelent 2001 első félévéhez (903 millió euró) képest. Ebből 14% belső növekedésből, 9% pedig a GDA konszolidálásából származik. A vállalat forgalma minden piacon növekszik, egyrészt az eladott áruk darabszámában bekövetkezett emelkedés, másrészt az eladott terméktípusok (Indesit, és Ariston márkák) megoszlásának kedvező változása miatt. Az új Opera hűtőszekrény és a beépített modellek az év bestsellerei közé tartoznak.

A bruttó üzemi árrés elérte a 127 millió eurót, mely 39%-kal haladja meg a 2001 évit (91 millió). Ez a forgalom 11,4%-át jelenti, míg 2001 első felében az arány 10,1% volt.

Az üzemi eredmény 73 millió euróra nőtt, mely 54%-kal több, mint az előző évi (48 millió euró). Az üzemi eredmény az értékesítés 6,6%-ra növekedett, szemben a 2001 első félévi 5,3%-kal.

Az adózás előtti nyereség elérte a 65 millió eurót, amely 91%-kal haladja meg a 2001 első féléves eredményt (34 millió euró).

A nettó pénzügyi adósság az első félév végén 330 millió euró, melyből 191 millió euró a GDA 50%-ának akvizíciójából származik (a 2001 év végén fennálló 151 millió euróval szemben). Az adósság és a saját tőke aránya a 2001 végét jellemző 0,41-ről 0,87-re nőtt. Az akvizíció hatásával nem számolva 0,66 lenne.

A legfontosabb 2002 második negyedéves adatok

2002 második negyedéve 613 millió eurós forgalmat hozott, mely 30%-kal magasabb, mint 2001 hasonló periódusában (471 millió euró). Az üzemi eredmény 44 millió euró, mely 58%-kal haladja meg a 2001 második féléves adatot. A ROS 7,2% a korábbi 5,9%-kal szemben. Az adózás előtti profit 40 millió euróra nőtt, ami 13%-kal több, mint 2001-ben.

* * *

Az évente 11 millió háztartási készüléket értékesítő Merloni Elettrodomestici két legfontosabb márkája az Ariston és az Indesit. A milánói tőzsdén jegyzett cég 16 gyárral rendelkezik Olaszországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Portugáliában, Lengyelországban, Törökországban és Oroszországban.

További információ:

Barta Bertalan
ügyvezető igazgató
Merloni Elettrodomestici
Tel: 06-1-352-8556
Fax: 06-1-352-8550
E-mail: bertalan.barta@merloni.com

Demeter Szonja
vezető tanácsadó
Weber Shandwick | GJW
Tel: 06-1-354-2431
Fax: 06-1-354-2439
E-mail: szonja.demeter@gjw.hu

Címkék: Hírforrás