Az új kormány sem ír ki közbeszerzési tendert a sztrádákra

Meghívásos pályázaton döntenek arról, hogy mely cégek építhetik az M3-as és az M7-es sztrádák szakaszait - döntött a szakminisztérium. A gazdasági miniszter megítélése szerint lehetőség lesz bizonyítani, hogy lehet-e olcsóbban megépíteni a pályaszakaszokat.

Nem írnak ki közbeszerzési pályázatot az M3-as és az M7-es autópályák hátralévő szakaszainak építésére. A döntést a szoros határidővel indokolja az SZDSZ-es szakminiszter. Az ajánlatokat a Polgár-Görbeháza szakaszra, az M70-esnél a Letenye-Tornyiszentmiklós közti részre és az M7-es folytatására kértek Letenyétől.

Olvassa el……korábbi írásainkat:

Álomévet zárt a Vegyépszer – mert nagyot álmodni

Jövőre fizetőssé válik az M7-es – addig is: száguldás hatvannal

Keller elégedetlen

Keller László, a MeH közpénzeket felügyelő államtitkára, aki az előző kormány alatt folyamatosan bírálta az Orbán-kabinetet többek között az autópálya-építések során mellőzött közbeszerzési eljárások miatt, nagyon sajnálná, ha ismét megkerülnék a nyílt közbeszerzési eljárást, hiszen az ellentétes lenne a választási ígéretekkel.

Keller szerint elkerülhetetlen a nyílt közbeszerzési eljárás, még ha megmagyarázható és törvényes is a gazdasági miniszter terve a meghívásos eljárásra. Keller a közpénzek átlátható felhasználását ígérő kormány nem túlságosan átlátható döntését azzal magyarázta az Origonak, hogy vélhetően sokan maradtak olyanok a minisztériumban, akik az előző kormány közbeszerzéseket mellőző ténykedését is helyeselték, s most is ezt javasolták az új miniszternek.

Olcsóbban, gyorsan

Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter szerint, ha közbeszerzési tendert írnának ki, az ajánlatok legfeljebb novemberre érkeznének be, amikor is nehézkes autópályát építeni. Ezeket a projekteket még az előző költségvetésben fogadták el, és akkor csak egy ajánlatot kértek a kivitelezésre. A miniszter elmondta: az M7-esnek és az M3-asnak olyan szakaszait érinti ez a döntés, amelyeknek az idei befejezése csak akkor lehetséges, ha több ajánlat alapján választják ki azt kivitelezőt, aki a legelőnyösebb árat és feltételeket kínálja.

Csillag István kijelentette: a Vegyépszernek érvényes ajánlata van, így őket nem kell megkérdezni, de minden egyéb céget érdemes, amelyiknek van referenciája autópálya-építésben. A gazdasági miniszter megítélése szerint – amennyiben eredményes lesz a meghívásos versenytárgyalás – lehetőség lesz bizonyítani, hogy lehet-e olcsóbban, az adófizetők pénzét kímélve megépíteni az adott pályaszakaszokat. A pályázatok alig több mint 10 napos határidejét Csillag István elegendőnek tartja, ugyanis a műszaki tartalmát az építésnek minden pályázó ismeri.

Belépés csak referenciával!

Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. (NA) vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: olyan Magyarországon bejegyzett cégeket hívtak meg a pályázatra, amelyeknek van autópálya-építési referenciája. Így az osztrák tulajdonú Strabag, az Egút Rt., amely a francia Colas-csoport tagja, az ugyancsak francia érdekeltségű Hídépítő Rt., valamint a Betonút Rt. kapott meghívást. Nem hívták meg a tenderre azonban az elmúlt 1-2 évben autópályákat építő Vegyépszer Rt.-t, mivel a társaságnak érvényes ajánlata van, de a vezérigazgató szerint nem biztos, hogy azt figyelembe veszik az elbírálásnál.

Az NA Rt. vezérigazgatója kiemelte: a pályázat feltétele, hogy a nyertesnek konzorciumot kell alkotnia, egy olyan magyar középvállalattal, amelynek önállóan még nincs ugyan autópálya-építési referenciája, de már részt vett ilyen munkálatokban. Elsősorban a több tucat magyar kis-középvállalatot tömörítő Mammut Egyesülés tagjai jöhetnek számításba. Bodnár Zoltán szerint ennek célja az, hogy a kiválasztott magyar középvállalatnak lehetőséget teremtsenek egy jövőbeni közbeszerzési eljáráson való önálló indulásra.

Címkék: archívum