Szabad a vásár – autópiaci liberalizáció az unióban

[FN, BBC] Brüsszelben szerdán döntöttek, hogy elfogadják a Monti-tervet az európai autópiac liberalizációjáról. Az autógyártók erős lobbija ellenére sikerült elérni, hogy a dealerek ne legyenek autómárkákhoz kötve. Októbertől minden autókereskedő választhat, egy vagy több gyártó termékeit kívánja -e értékesíteni. Feloldják a megkötést, hogy a dealer cask magánszemélyeknek adhasson el autókat. A kereskedők ezentúl viszontkereskedőkkel is folytathatnak üzleti viszonyt. A szervizállomások kegyeiért is megindulhat a verseny, mert az új rendelkezés szerint bárkitől beszerezhetik alkatrészeiket. Az unió verseny bizottsága az autó- és alkatrészárak rohamos csökkenését várja az intézkedéstől. Nem kizárt, hogy némely országokban kétharmadára csökkennek az autóipari termékek árai. Az autógyártók persze heves támadásokkal próbálták megvétózni a döntést. Szerintük komoly kockázatot jelent, hogy az "autó szupermarketek" kiszorítják a piacról akisebb értékesítőket. Az alkatrészbeszerzések átláthatatlansága pedig ronthatja az autók minőségét és veszélyesebbé teheti a közlekedést. •More on BBC...
Címkék: archívum