A “kakukktojás” apróhirdetések nevükből adódóan humoros szövegükkel, (az Expressz magazinoknál) tréfás fotókkal is kiegészítve feltűnően eltértek normál apró társaiktól.
A keresést -a napi sokezer apróhirdetés között – a hirdetésekbe “kapaszkodó” kakukktojás figura is elősegítette.
A nyereményjáték során a résztvevők között naponta 30 db 2000 Ft-os vásárlási utalványt, valamint fődíjakként 3×2 millió Ft értékű bankkártyát sorsolnak ki.
A játékkal kapcsolatos célokról Gombos Péter marketingvezető a következőket mondta:
az Expressz márkanév további erősítése mellett, a játékkal is fel kívántuk hívni a figyelmet a szöveges és fotós apró-hirdetéseink hatékonyságára, egyben könnyed, vidám formában játék- és nyerési lehetőséghez óhajtottuk juttatni az Expressz lapok és magazinok heti mintegy 700 000* olvasóját.
A játékot több mint 150 tv spot sugárzás támogatta (a TV2 és az ATV/Nap tv csatornákon), valamint az Expressz valamennyi (5 féle) kiadványában, az Expressz website-okon, az Expressz országos felvevő hálózatában és egyéb indoor felületeken kihelyezett plakátokon is folyamatosan hirdették.
A kreatív munkát a Roxer 2.0 ügynökség, a médiafoglalást az Art Média Kft. végezte.
A játék külön érdekessége, hogy az Expressz különböző főbb rovatait – állás, jármű, ingatlan, társkeresés (vegyes) – jelképező figurákat a Roxer ötlete alapján Rófusz Ferenc rajzolta meg.
A játék 20 mp-es reklámfilmjének ugyancsak Rófusz Ferenc – Oscar díjas filmrendező – volt az animátora és rendezője, míg a film gyártója a C47 Film Stúdió volt.
*Szonda -GfK 2001/II Médianalízis alapján