Új digitális reklámeszközök a kirowski műhelyéből

A magyarországi weben újdonságnak számító megoldásokat vet be az adidas, a Hewlett Packard és a Raiffeisen Bank őszi-téli reklámkampányaiban. A harmadik generációs kurzorszponzorációt, a multimédiás videobannert és a kreatív szegmentáción alapuló targetinget egyaránt az adott kampány speciális céljaihoz fejlesztette a kirowski.

Az adidas magyar nyelvű e-katalógusát bevezető kampány először használja a Magyarországon a kirowski által bevezetett kurzorszponzoráció harmadik generációs változatát, a 3G Cursor Sponsorship-et (3GCS). A különböző sportágak jellegzetes mozgásait feldolgozó animációs felület lassítva követi a kurzort, majd érintésre adidas-logóvá változva a fogadóoldalra visz. A fekete-fehér flash-banner azt mutatja be, mi történik, ha a felhasználó végre feláll számítógépe mellől, az interaktív skyscraperen pedig a képekre kattintva az adott ruhadarab felpróbálható az ott álló figurára. Az integrált kampány az egyik online médiavállalkozással együttműködésben SMS-hirdetéseket is bevet: a kirowski eDirect szolgáltatása most a 14-18 éves mobiltelefon-tulajdonosokat éri el rövid, vicces üzenetek formájában.

A Hewlett Packard multimédiás videobannere, mely az “Interactive Docking Ad” (IDA) hirdetési formátum első hazai megjelenése, az Omnibook 500 és x3 termékekhez kapcsolódó kampány központi gondolatára (“Bármilyen sebességet is választ”) reflektálva – a televíziós reklámfilmekben látható élethelyzetek vizuális elemeit gyorsítja fel az internet sebességére. A kampányban résztvevő oldalakon először egy reklámfelület felé közeledő objektum – a filmben szereplő teknősbéka illetve vitorlázórepülő rajzolt változata – jelenik meg. Megérkezése után a banneren egyetlen kattintással elindítható a kapcsolódó tévéspot részlete: igazi teknősbéka áll meg az úton fékező autó előtt és valódi repülőgép pilótafülkéjébe nyerhetünk bepillantást.

“A kirowskiban kilenc hónapja létező rekláminnovációs műhely által létrehozott új hirdetési eszközök jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy 2001-et a minőségi fejlődés évének nevezik az online reklámpiacon” – összegzi a tapasztalatokat Novák Péter, a kirowski médiaigazgatója. “A műhely ügyfelei céljait legjobban szolgáló, a hazai és nemzetközi trendeken alapuló és azokat sok esetben meghaladó, valamint kiemelt szempontként az internezési szokásokat is figyelembe vevő reklámeszközöket talál ki és valósít meg. A jövő évre is tartogatunk újdonságokat”.

Szintén a kirowski készítette a Raiffeisen Bank hitelkártyáit népszerűsítő microsite-ot, valamint az azt bevezető kampány eszközeit, amelyek a célcsoport kreatív szegmentációjának köszönhetően egy-egy körülhatárolt fogyasztói közösség elvárásaihoz igazodnak. A leglátogatottabb weboldalakon elhelyezett flash-banner három részre osztott felülete az egérrel pörgethető, így készteti a bankkártyák iránt kevésbé érdeklődő internetezőket arra, hogy válogassanak a nekik tetsző stíluselemek közül. Az online áruházak oldalain egymásból kipattanó karácsonyi ajándékdobozok hívták fel a figyelmet a hitelkártyákra, az utazási portálokon pedig téli úticélok villannak fel. Egyedi fejlesztés a Népszabadság Online fejlécét egy időre szarvas-vontatta szánnal betakaró eszköz.

“A kreativitás az interneten sem merül ki a kivitelezés ötletességében” – fűzi hozzá Pawlowszky Tamás, a kirowski kreatív igazgatója. “Ugyanolyan fontos, hogy a különféle jellemzőkkel bíró rész-célcsoportokat a legérzékenyebb pontjaikon érintsük meg: olyan módon elegyedjünk velük szóba, hogy az üzenet hitelessége ne csorbuljon, ugyanakkor elérjük a kitűzött célokat. A Raiffeisen-kampány online eszközei erre mutatnak jó példát: az átkattintási arányok magukért beszélnek.”

A Kirowski Rt. Közép-Európa interaktív piacának egyik meghatározó szereplőjeként elsősorban az online marketing és az e-business területein nyújt teljes körű szolgáltatást. Az 1996-ban magánszemélyek alapította cég regionális és magyarországi megbízásokat teljesít számos iparág vezető nemzetközi és hazai vállalata számára. A több szakmai díjat elnyert vállalat legjelentősebb ügyfelei közé tartozik az Adidas, az Axelero, a Coca-Cola, a Conoco, a L’Oréal, a Matáv, a Nestlé, az OTP Bank, a Renault, a Sara Lee, a Westel és a Zwack Unicum.

Címkék: Hírforrás