Kitolódik az ásványvíz-szezon augusztus végéig ; Főleg fél literesből nő a kereslet nyáron

Az ásványvíz-szezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött - mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketing vezetője az időjárási előrejelzések alapján. - A három féle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket inkább kedvelik ugyanis az alkalmi fogyasztók.

Az ásványvíz fogyasztásának évek óta jellemző gyors növekedési üteme idén bizonyára lelassul, mivel rendkívül magasak a bázis adatok a tavalyi forró nyár miatt. Amíg ugyanis a múlt évben jó 40 százalékkal több ásványvíz fogyott tavalyelőtthöz képest, addig idén a növekedés mutatója legfeljebb 15-20 százalékot ér el.
A június-augusztusi kereslet a szokásosnál sokkal jobban megnő a fél literes eldobható műanyag palack iránt, mivel a szomjúság gyors kielégítésére alkalmas. A gyakoribb ivás következménye az is, hogy az értékesítési csatornák közül a kiskereskedelem igénye sokkal nagyobb ütemben nő, mint a vendéglátásé.
A nyaralóhelyek közül a Balaton, Velencei-tó és Tisza-tó környékére szállít nyáron különösen sok ásványvizet és szénsavas üdítőitalt az Apenta. Bár a cég tapasztalatai szerint a balatoni szezon most már egy hónaposra rövidült.
A nagyobb kereslet érdekes módon nem az árak növekedésével jár együtt, hanem a csökkenésével. Ennek az ellentmondásnak az okát Barkász Anikó abban látja, hogy a boltláncok májustól kezdve szívesen adják az ásványvizeket olcsóbb, akciós áron. Ezzel ugyanis vonzzák a vevőket, és így igyekeznek versenyelőnyre szert tenni más kereskedelmi vállalatokkal szemben.
A gyakoribb akciók mellett a kereskedelmi márkás ásványvizek terjedése is befolyásolja az árakat. A kereskedelmi márkás ásványvizek piaci részesedése napjainkra meghaladta a 10 százalékot.
Ahogyan az utóbbi években az ásványvizek árának emelkedése még az infláció mértékét sem érte el, úgy a helyzet valószínűleg még jóideig nem változik. Barkász Anikó úgy látja a piacot, hogy ebben a termékkategóriában körülbelül három év múlva alakulnak ki azok az erős prémium márkák. Akkorra várhatóan még jobban elterjed az egészséges életmód, és javul az ásványvíz pozíciója a fogyasztásban.

Táblázat. Az Apenta ásványvizek forgalmának mennyiségi megoszlása a szénsavtartalom szerint. Százalékban.(lásd a mellékletben)

Címkék: Hírforrás