A XEROX BEJELENTI A SOHO ÜZLETÁGBÓL TÖRTÉNŐ KILÉPÉSÉT

A Xerox Corporation ma bejelentette kilépését a kis irodai illetve otthoni (SOHO) vállalkozásokat ellátó üzletágból egy olyan irányú elmozdulás érdekében, amely biztosítaná, hogy a társaság fokozottabban összpontosítson felemelkedést célzó stratégiájára és kellő mértékben támogassa azt.

Ez a lépés megfelel a Xerox terveinek, hogy maximálisan kihasználja az alapvető növekedési lehetőségeket, melyek egyúttal jelentős jövedelem- illetve likviditásjavulást eredményeznek.
A javaslat szerint a Xerox az elkövetkező hat hónap során megszünteti tintasugaras és xerografikus termékeinek főként kiskereskedelmi csatornákon keresztül történő értékesítését. A társaság továbbra is biztosítja azonban a szerviz szolgáltatásokat, valamint a kellékanyag ellátást a Xerox SOHO termékekkel rendelkező ügyfelei számára.

“Ez nehéz, ám szükséges lépés, amely egybeesik azon elhatározásunkkal, hogy egy hatékony felemelkedési programot hajtsunk végre, amely során az elsődleges növekedési lehetőségekre összpontosítunk az irodatechnikai termékek terén”, mondta Paul A. Allaire, a Xerox elnök-vezérigazgatója. “Miközben a Xerox tárgyalásokat folytatott potenciális befektetési partnerekkel, a gazdaság lassulása és ennek hatása a PC- ill. SOHO-piacokra megakadályozta, hogy ezek a társaságok a Xerox SOHO üzletágába korábban szinte kényszerítőnek tartott befektetéseiket megvalósítsák.”

“A SOHO üzletágból történő kilépéssel a Xerox jelentős pénzmegtakarítást és jobb jövedelmezőséget érne el, amely jelentősen javítaná korábbi kilátásainkat abban a tekintetben, hogy a társaság a második félévben – az egész évet tekintve – ismét nyereséges legyen.”, mondta Anne M. Mulcahy, a Xerox elnök-ügyvezetője.33

“A tintasugaras piac rövid időszak alatt drámai változáson ment keresztül, a legutóbbi adatok pedig azt sugallják, hogy a lassulás folytatódik”, tette hozzá Mulcahy. “A Xerox ezért a megfelelő időben megteszi a szükséges lépéseket. Jobb pozícióba kerülünk, amennyiben az új Xeroxot a nyomtatási és hálózati irodatechnikák köré építjük fel, miközben a színes termékek, megoldások és szolgáltatások kínálta komoly növekedési lehetőségeire összpontosítunk.”

2001 első negyedében a társaság 82 millió USD adózás előtti veszteséget könyvelt el a SOHO üzletágban. Ebből az üzletágból származó árbevétele 139 millió USD volt, amely az első negyedévben elért összes árbevétel három százalékának felel meg. A Xerox második negyedévre várható adózás előtti üzemi vesztesége a SOHO üzletágban hasonló mértékű lesz.

Az ezzel kapcsolatos számviteli lépéseket és terheket a társaság második negyedévi eredményeivel együtt jelentjük be.

A társaság megerősítette elkötelezettségét az irodatechnikai/nyomtatási üzletág iránt, amely a Tektronix színes nyomtatási és képelőállítási divíziójának sikeres akvizíciójára épül. A Xerox további jövőbeni növekedést prognosztizál a hálózattal rendelkező irodák számára tervezett színes és fekete-fehér nyomtatók területén, amelyeket közvetett csatornákon keresztül értékesít világszerte.

A Xerox SOHO termékekkel rendelkező ügyfelei számára a szerviz szolgáltatások továbbra is rendelkezésre állnak, és a társaság vevői iránti elkötelezettsége jegyében folytatja a piacról történő kivonulás időszakában is a kellékanyagok gyártását és forgalmazását. A Xerox tárgyalásokat kezd a munkavállalók európai munkástanácsaival a SOHO üzletágban javasolt változások megbeszélésére, többek között az írországi Dundalkban található tintasugaras berendezéseket gyártó üzemét illetően.

A Xerox értékesíteni szándékozik SOHO termékkészleteit világszerte kiterjedt kiskereskedelmi és egyéb csatornáin keresztül.

VÉGE

További információ:

Joe Kelly, Xerox Europe, Tel: +44 1895 845219/+44 7803 222889; e-mail: Joe.Kelly@gbr.xerox.com

Címkék: Hírforrás