Emelje ki a termék vagy szolgáltatás versenyelőnyét vagy különleges tulajdonságait.
Például:
• Megváltoztatja a termék/szolgáltatás azt a piacot, amelyben található lesz?
• Az első piacra lépő termékről vagy szolgáltatásról van-e szó?
• Vannak-e piacralépési korlátok, és mennyire akadályozzák a vetélytársakat?
• Mennyire tartható versenyelőnyünk?
• Az új termék mennyire fogja lecsökkenteni a tranzakciós költségeket?
• Képes a szolgáltatás alacsonyabb áron jobbat nyújtani?
• Gyorsabb lesz általa a folyamat?
• Használatához további termékeket és szolgáltatásokat is el lehet adni?
Az Internet-vállalkozások esetében tisztán látszódnia kell, hogy a magasabb rizikókat jobb üzleti lehetőségek kísérik.
• Amennyiben van ilyen, írja le, milyen jogi védelmet használt terméke vagy szolgáltatása védelmében. Vannak-e szerzői joggal vagy termékszabadalommal védett termékek? A termék piaci bevezetésének milyen jogi vonzatai vannak?
• Hogyan tesz vállalkozása szert bevételre? Milyen bevétel-modellel dolgozik? Csak reklámbevételei vannak, vagy tranzakciós bevételei is?
• Érzékeny-e terméke vagy szolgáltatása a máshol (pl. USA) folyó piaci fejlődésre vagy termékfejlesztésre?