1. Összefoglaló (Executive Summary)

Az Összefoglaló az üzleti terv legfontosabb része, mivel gyakran ez az egyetlen információ, melynek alapján döntenek a befektetési lehetőség további vizsgálatáról vagy elutasításáról.

Az Összefoglaló foglalja össze a teljes üzleti tervet, és ez a rész domborítja ki a befektető számára érdekes üzleti lehetőséget. Még akkor se sajnáljuk az időt és energiát az Összefoglaló kidolgozására, amikor az üzleti terv elkészülte után már általában nincs kedvünk visszatérni az elejére. Hasznos a magyar mellett angolul is kidolgozni az Összefoglalót (Executive Summary), mivel így mindkét befektetői célcsoport tudja használni anyagunkat.

Az jó Összefoglaló világosan írt és erősen meggyőző, amihez az értékesítési bájszöveget realizmussal szükséges keverni. Nem lehet több két lapnál, és valamennyi fejezet fő pontjait magában kell, hogy foglalja. További, az Összefoglalóba való információ a vállalat küldetése (mission statement) – egy-két mondat arról, hogy mit csinál a vállalkozás, milyen típusú ügyfeleknek, mik a menedzsment céljai, és mi a versenyelőnye a vállalkozásnak. A vállalati küldetésről szóló résszel a jelen helyzet mellett a vállalati célokat jellemezzük.

| Tovább >>

Címkék: archívum